نقش‌آفرینی سازنده بانوان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه سلامت



اولین نشست صمیمانه بانوان فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، دکتر غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی و مسئول امور بانوان و خانواده دفتر نماینده ولی فقیه در استان پیش از ظهر امروز در دفتر امام جمعه تشکیل شد.

 

به گزارش صبح ساحل، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این نشست با تبریک و تهنیت ایام نورانی ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن و همچنین تسلیت شهادت جانسوز هم وطنانمان در حادثه تروریستی کرمان گفت: دنیای غرب یک مسیر اشتباه را در جایگاه زنان طی کرد و امروز متاسفانه به نقطه‌ای رسیده است که تصمیم دارد قداست مفهوم زن و مادر را با برنامه‌هایی که دارند از بین ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبادی زاده با اشاره به تفاوت‌های مفهوم زن در نظام اسلامی و دین مبین اسلام با فرهنگ غرب افزود: اینجا مادر مقدس است، اینجا از دامان زن، مرد به معراج می‌رود و در اینجا بهشت زیر پای مادران است. اما آنجا تقدس و قداست مفهوم و معنا ندارد. درواقع جایگاه و ارجمندی که اسلام برای زنان قرار داده و قوانینی که در این زمینه وضع کرده، ناظر به تقویت بخش عظیمی از جامعه یعنی بانوان است .

وی تصریح کرد: نقش بانوان ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک نقش کم نظیر بود. نقش بانوان ما فقط به عنوان یک مادر و یا همسر که اجازه دهد شوهر و یا فرزندش راهی جبهه‌ها شود نبود، زنان ما یک نقش جدی و فعال در این زمینه داشتند.

دکتر عبادی زاده خاطرنشان کرد: در دو مرحله وقوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران سازندگی، نقش زنان به خوبی گویای واقعیت همین آماری است که ما در مجموعه 12 هزار نفری دانشگاه داریم که بخش عظیمی از خدمت‌گزاران در  عرصه سلامت بانوان عزیز ما هستند و این نشان از آن است که هم در انقلاب اسلامی ایران و هم براساس تعالیم روح بخش دین مبین اسلام، جایگاه زنان یک جایگاه منحصر به فرد است.

دکتر عبادی زاده استان  هرمزگان را در جایگاه دوم و سوم جوانی جمعیت در کشور  اعلام کرد و گفت: علی رغم مطلوب بودن این جایگاه در این حوزه نیاز به تلاش‌های بیشتری است، اگر در این راه موفق نشویم در آینده کشور با چالش جدی کمبود نیروی جوان و سالمندی جمعیت روبرو خواهد شد.

وی حضور بخش خصوصی و بخش خیرین  را در حوزه سلامت پراهمیت دانست و اذعان کرد: بخش خصوصی موتور محرک و مکمل حوزه سلامت است، خیرین برکات این سرزمین هستند و نباید برای انجام کار خیر دچار نگرانی شوند. لازم است بیمارستان‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف توسط بخش خصوصی و خیرین ایجاد کرد و وظیفه ما حمایت، کمک و پشتیبانی از این عزیزان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تبریک میلاد پربرکت حضرت زهرا (س) و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در شهرستان کرمان و محکوم کردن این حرکت غیرانسانی و غیر اخلاقی منافقین اسلام و دشمنان این مرز و بوم گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان 12 هزار نفر پرسنل دارد که 7 هزار و 400 نفر آن را بانوان تشکیل می دهند که در حوزه های مختلف پزشکی، پرستاری، بهداشتی، معاونت ها و سایر بخش‌های دانشگاه فعالیت می‌کنند.

دکتر غلامعلی جاودان با اشاره به اینکه بانوان دانشگاه در زمینه‌های پزشکی، پرستاری، تحقیقاتی امتیازهای قابل قبولی دارند تصریح کرد: بانوان ضمن اینکه در حوزه های سلامت استان نقش آفرینی سازنده ای دارند؛ در خصوص همکاری با بسیج، هیات های مختلف فرهنگی و مذهبی در زیرمجموعه های تابعه و حتی برون سازمانی هم دارای جایگاه مهمی هستند و در مناسبت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی بصورت خودجوش فعالیت کرده و مراسم‌های مختلفی را برگزار می کنند.

بالاترین مقام بهداشت و درمان هرمزگان افزود: می توان گفت، بیشترین جمعیت بانوان شاغل در بین وزارتخانه ها را وزارت بهداشت و درمان تشکیل می دهد و در نتیجه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم به نسبت سایر ادارات در استان، دارای بالاترین جمعیت همکاران خانم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بالاترین جمعیت بانوان را در دانشگاه، گروه پرستاری عنوان کرد و افزود: این گروه؛ جمعیت یکهزار و 585 نفری را تشکیل می دهند و بعد از آن گروه بهورزی هستند که در حوزه بهداشت در سطح اول در روستاها خدمت می کنند، در نتیجه بیشترین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی توسط بانوان گرامی و پرتلاش دانشگاه انجام می شود که جای تقدیر و تشکر دارد.
این نشست با حضور 50 تن از بانوی فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامل اعضای هیئت علمی، پزشکان متخصص، پرستاران و بانوان موفق در عرصه فرهنگی و ورزشی و گروههای جهادی در دفتر امام جمعه شهر بندرعباس تشکیل شد که بررسی مشکلات و نیازهای دانشگاه در زمینه های زیرساختی، تجهیزات و نیروی انسانی و همچنین چالش‌ها درباره جوانی جمعیت از موضوعات مهم این جلسه بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها