وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی بر روی خلیج فارس



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات صبح تا ظهر امروز، وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی تا شرقی در مناطق شرقی و مرکزی استان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: این وضعیت سبب بروز گرد و غبار موقتی و کاهش کیفیت هوا همچنین مواج شدن آب‌های تنگه هرمز تا شرق خلیج فارس می‌شود. حمزه نژاد افزود: بیشینه سرعت باد در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا تا ۲۰۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد؛ شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد افزود: در ساعات بعدازظهر و شب نیز در برخی از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد و برق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست که توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان کرد: در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز، وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت تند باد لحظه‌ای و گردوخاک دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: این شرایط جوی و دریایی روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا پایان هفته جاری، تحت نفوذ و تاثیر سامانه‌ای بارشی، در جنوب کشور و استان هرمزگان رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود که جزئیات آن متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: به لحاظ دمایی، برای امروز و فردا، همچنان ماندگاری هوای گرم و خشک در استان پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها