فرمانده انتظامی استان خبر داد:

اجرای طرح جامع مبارزه با کالای قاچاق کالای ممنوعه و سوخت



صبح ساحل، حوادث _ فرمانده انتظامی استان گفت:"در راستای اجرایی شدن منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و كار ایرانی،فرماندهی انتظامی هرمزگان طرح جامع مبارزه با كالای قاچاق، ممنوعه و سوخت را آماده كرده كه آن را به عنوان اولویت اول كاری خود امسال به اجرا می گذارد".

این فرماندهی انتظامی، امسال طرح های زیادی برای مبارزه با کالای قاچاق، ایجاد فضای امن در سراسر استان، ایمن کردن استان برای سرمایه گذاری در دستورکار دارد که طرح جامع مبارزه با كالای قاچاق، ممنوعه و سوخت اولویت اول این دستگاه انتظامی است که انتظار می رود با اجرای این طرح تولیدات داخلی رونق بیشتری یافته و فضای امنی نیز برای سرمایه گذاری های بیشتر در استان فراهم شود.

به گفته سردار محمد علی آخوندی بر اساس این طرح، مبادی ورودی مجاز از جمله گمرکات و غیر مجاز به صورت کاملا دقیق کنترل و مورد مراقبت قرار خواهد گرفت وشناسایی مبادی ورودی رسمی و غیر رسمی قاچاق کالا به کشور در مرزهای آبی استان نقش موثری را در حمایت از تولید ملی ایفا می کند. این مقام مسوول ادامه داد:در اجرای صحیح این طرح نقش دستگاه های اجرایی و هماهنگی با نیروی انتظامی انکار ناپذیر است، امیدواریم دستگاه ها و ادارات کمک رسان خوبی برای دستگاه انتظامی استان باشند. سردار آخوندی گفت:در این طرح به جای صرف نیرو برای مقابله با فعالان كوچك این بخش ها از توان اطلاعاتی و عملیاتی نیروی انتظامی برای كار اصولی و اساسی برای شناسایی عاملان اصلی و برخورد قاطع با آنها استفاده می شود.

طرح جامع ارتقا امنیت اجتماعی

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان همچنین از تدوین طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اولویت بعدی نیروی انتظامی افزود: هدف اصلی نیروی انتظامی در اجرای این طرح مبارزه قاطع با مجرمان،برهم زنندگان امنیت اجتماعی و نا امن کردن نقاط جرم خیز برای افراد سودجو،پاكسازی مناطق آلوده و جرم خیز، اقلام ضدفرهنگی ،مشروبات الكلی ،مزاحمان خیابانی و سارقان به عنف است.

طرح  فراگیر مبارزه با مواد مخدر

سردار آخوندی از اجرای طرح جامع و فراگیر مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و اضافه کرد: در این طرح سه محور اصلی "ترانزیت"، "جابه جاکنندگان مواد" و "معتادان پرخطر و خرده فروش" مورد توجه قرار گرفته است.وی با اظهار اینکه در 45 روز اول سال 91 بیش از 11 تن و 500 کیلو انواع مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: نظارت و کنترل مرزهای آبی و خشکی به خصوص در شرق استان تشدید خواهد شد و سعی می کنیم با شناسایی و کارهای اطلاعاتی مرزهای آبی و خشکی ورود مواد مخدر را ببندیم.فرمانده نیروی انتظامی استان  با اشاره به جمع آوری معتادان کارتن خواب در شهر بندرعباس، افزود: یکی از دغدغه ها و خواسته های مردم جمع آوری معتادان پر خطر و کارتن خواب است که در سال جاری 455 معتاد دستگیر و جمع آوری شده اند.

رشد 270 درصدی کشفیات مواد مخدر

سردار آخوندی گفت: در 45 روز گذشته کشفیات مواد مخدر 270 درصد به صورت ترانزیت در استان هرمزگان رشد داشته است، 66 هزارو 240 کیلو مواد مخدر در سال 90 ، 179 باند، 4هزارو  155 نفر دستگیر، 886 خودرو توقیف،60 قبضه سلاح کشف شد.

وی تصریح کرد:توقیف140دستگاه خودروی، متلاشی شدن 16 باند و در این جریان تعداد دو نفر از قاچاقچیان کشته شدند، همچنین تعداد 176 منزل مورد بازرسی، مقدار 25 کیلو مواد مخدر از این منازل کشف و تعداد 51 نفر توزیع کننده مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

دستگیری خانوادگی اتباع بیگانه

سردار آخوندی با اشاره به ورود اتباع بیگانه غیر مجاز از شرق استان بر لزوم تدوین طرح جامع امنیتی شرق استان و همکاری و هماهنگی دستگاه های متولی و اجرایی تاکید کرد. وی پیرامون طرح مقابله با ورود اتباع بیگانه نیز اظهار داشت:امسال بحث شناسایی و انسداد مسیر ورود اتباع بیگانه به طور جدی اجرا می شود و در كنار آن جمع آوری اتباع بیگانه در محلات و كارگاه ها و توقیف شش ماهه خودروهای حامل آنان و طرد خانوادگی اتباع بیگانه غیرمجاز نیز دنبال می گردد.

سردار آخوندی با اشاره به  اجرای طرح جامع جمع آوری و طرد اتباع بیگانه در استان از سال گذشته گفت:.سال گذشته بیش از 15 هزار افغانی به صورت داوطلبانه برای خروج از استان نام نویسی کردند که این تعداد از کشور طرد شده اند.وی ادامه داد:در ماه های اخیر اخبار گوناگونی از ورود غیر مجاز اتباع بیگانه که از افغانستان و پاکستان وارد سیستان و بلوچستان می شوند برای ورود به کشور به شهرستانهای جاسک، رودان و میناب آمده و از این راه به استان های فارس، یزد و اصفهان سفر می کنند.

کاهش  58 درصدجرایم خشن

در سال 90، کاهش جرایم در زمینه های مختلف به ترتیب شامل، جرایم خشن 58 درصد، سرقت به عنف27 درصد، گروگانگیری 22 درصد، قتل33 درصد، شرارت 4 درصد، سلاح غیر مجاز 37 درصد است، همچنین در حوزه درون شهری 36 نفر کشته (31 درصد کاهش) و برون شهری 100 نفر کشته ( 22 درصد) کاهش تلفات وجود داشت.

تدوین طرح جامع امنیتی شرق هرمزگان در مراحل نهایی است

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان در این نشست خبری از مراحل نهایی تدوین طرح جامع امنیتی شرق استان خبر داد.سردار آخوندی در مورد وضعیت طرح جامع امنیتی استان بیان داشت: این طرح  از سوی استانداری پیگیری می شود.وی اظهارداشت: با توجه به وضعیت شرق استان هرمزگان، تدوین طرح جامع امنیتی شرق استان مراحل نهایی را پشت سر می گذارد و به زودی این طرح تصویب و به مرحله اجرا در خواهد آمد.

کسب رتبه پنج ارتقاء امنیت اجتماعی

استان هرمزگان در سال 90، در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی رتبه پنج را درکشور کسب و از دست رییس جمهور نیز لوح تقدیر دریافت کرد.فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: پاکسازی مناطق جرم خیز، مبارزه با ورود و توزیع مشروبات الکلی در استان، برخورد با مرتکبان تخلفات راهنمایی و رانندگی درون شهری و برون شهری از جمله اهداف نیروی انتظامی است.

تلفن هاي مركز  110 استان در فروردين ماه سال جاري بيش از 50  هزار بار به صدا در آمد

سردار آخوندی از 52 هزار و و 450 فقره تماس تلفني مردمي با فوريت هاي پليسي 110 در فروردين ماه سال جاري خبر داد.وی ادامه داد: در فروردين ماه سال جاري مرزنشينان هرمزگاني 52 هزار و 450 فقره تماس با مركز 110 برقرار كردند كه از مجموع اين تماس ها 12 هزار و 589 فقره منجر به عمليات ، 5 هزار و 753 فقره راهنمايي و ارشاد و 34 هزار و 108 فقره غيرقابل رسيدگي بوده كه سهم شهروندان بندرعباسي از كل تماس ها 41 هزار و 430 مورد، شهرستان ميناب 2 هزار و 310 مورد تان قشم 3 هزار و 293 مورد  مي باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها