دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور:

«جاودان»، مدیری در تراز انقلاب  


نویسنده: صبح ساحل

نشست روسای دانشگاه های استان هرمزگان با حضور دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزیر بهداشت و دکتر کامرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور  با ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اظهار داشت: دکتر غلامعلی جاودان شهید زنده و مدیری در تراز انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر عبدالحسین خسرو پناه  با بیان اینکه  جذب هیات علمی شناور بر اساس نیاز استان‌ها با همکاری وزارت بهداشت در دستور کار قرارگرفته است ادامه داد: در آینده نخبگان را تحت عنوان عضو هیات علمی آموزشی یا پژوهشی جذب خواهیم کرد. وی  از بنیاد نخبگان استان خواست  تا نخبگان را شناسایی و در جهت جذب هیات علمی آن‌ها تلاش کند. خسروپناه در ادامه  برای  تسریع در اخذ مجوز دانشکده بین‌الملل، حمایت از توریسم درمانی، سهمیه کنکور پزشکی منطقه محروم در مسیر  ادامه تحصیل دانش آموزان بومی ساکن استان در جهت ماندگاری خدمت نیروی بومی استان، مساعدت و قول همکاری داد. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تأکید بر اینکه استان هرمزگان نیاز به یک برنامه جامع علم و فناوری دارد که ناظر به حل مسائل کلان استان باشد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین قطعاً مسئله اقتصاد دریا پایه با محوریت استانداری هرمزگان است.وی گفت: استان هرمزگان گستردگی زیاد و جزایر متعددی دارد که کار و فعالیت در این استان با سایر استان‌ها متفاوت است. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تدوین و مصوب سند راهبری و راهبردی دانش‌بنیان علوم و فناوری اقتصاد دریا محور در شورای عالی انقلاب فرهنگی در آینده  اشاره‌ای داشت .خسرو پناه بابیان اینکه هیات اندیشه‌ورز استان راه‌اندازی شده، خواستار فعال شدن کمیته‌های ذیل آن ازجمله کمیته تخصصی بهداشت و درمان شد. وی در جهت ماندگاری هیات علمی در استان و حقوق و مزایای آنان پیشنهاد ارائه طرح را مطرح کرد تا به‌صورت ماده‌واحده در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و این مشکل حل شود.

 

 تلاش در جهت توسعه استان

معاون وزیر بهداشت در ادامه این نشست گفت:  دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های وزارت علوم باید در کنار هم در جهت توسعه استان و تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش کنند. دکتر حسین فرشیدی با اشاره به وجود مناطق آزاد و امکان حضور اساتید برجسته بین‌المللی در حوزه پزشکی، راه‌اندازی دانشگاه جامع بین‌الملل در قشم با مجوز سازمان سنجش را ضروری و این اقدام ارزشمند در تربیت دانشجوی پزشکی را گام مهمی در جلوگیری خروج ارز از کشور دانست. وی  ، راه‌اندازی دانشگاه جامع بین‌الملل در قشم با مجوز سازمان سنجش را ضروری و این اقدام ارزشمند در تربیت دانشجوی پزشکی را گام مهمی در جلوگیری خروج ارز از کشور خواند.

 

 تأکید برجذب دانشجوی بومی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بابیان اینکه  توسعه آموزش پزشکی در استان با تأسیس دانشکده علوم پزشکی شرق و غرب گامی روبه‌جلو است گفت: با تأسیس دانشکده علوم پزشکی شرق به محوریت میناب، ۵ شهرستان شرقی استان و با تأسیس دانشکده علوم پزشکی غرب به محوریت بندرلنگه، ۳ شهرستان غربی استان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار

می‌گیرند. دکتر غلامعلی جاودان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تربیت مدیران متعهد و متخصص در شهرستان‌های استان موضوع مهمی است که باید راهکارهای موردنیاز در این زمینه احصاء شود. وی  ابراز کرد: موضوعات مختلفی ازجمله اهمیت جذب دانشجوی بومی بر اساس سهمیه‌بندی مناطق در کنکور رشته‌های علوم پزشکی، توریسم درمانی(گردشگری سلامت) و راه‌اندازی بخش VIP در بیمارستان قشم و همچنین جلب مشارکت و همکاری دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در این نشست مطرح شد.

 

 تأمین مسکن اعضای هیات علمی

دکتر حسنی آزاد؛ معاون آموزشی دانشگاه در این نشست با اشاره به‌ضرورت مسکن اعضای هیات علمی، تصریح کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با چالش مسکن مواجه هستند و مسکن مناسب بر ماندگاری اساتید متخصص و فوق تخصص و اعضای هیات علمی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در استان تأثیر بسزایی دارد.

 

برگزاری اختتامیه جشنواره علمی اختراعات در ابوموسی

دکتر فرهادی؛ رئیس دانشگاه پیام نور استان بابیان جمعیت ۱۲ هزارنفری دانشجویان و ۴۰۰ نفری کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه پیام نور استان در اکثر شهرستان‌های استان حضور دارد و در جزیره ابوموسی تنها دانشگاه مستقر، پیام نور است و به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس، اختتامیه جشنواره علمی اختراعات را در ابوموسی برگزار می‌کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش در این نشست با اشاره به وجود ۲۳ منطقه آموزشی تحت پوشش در استان هرمزگان اظهار کرد: جمعیت دانش‌آموزی استان ۴۳۰ هزار نفر است و در جهت توسعه آموزش فنی و مهارتی، ۲۹ هنرستان تخصصی در جوار صنایع استان مستقر کرده‌ایم.

 


    

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها