شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در پاسخ به گزارش آلودگی آب شرب خیابان صمدو؛

پارامترهای کیفی آب این محدوده، استاندارد است



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان درباره صدای مردم منتشر شده از رسانه صبح ساحل تحت عنوان «اعتراض ساکنین محدوده خیابان صمدو به بی‌کیفیتی آب شرب/ چه کسی پاسخگو ابتلا به بیماری پوستی اهالی این محدوده است؟» اعلام کرد که در 19 فروردین ماه نمونه‌برداری از آب شرب محدوده خیابان صمدو انجام شده و در نتایج اولیه آن،  پارامترهای کیفی آب شرب خیابان صمدو مطابق استانداردهای ملی آب شرب ایران است.

به گزارش صبح ساحل،«عبدالحمید حمزه پور»، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان  درباره اعتراض ساکنان منطقه خیابان صمدو شهر بندرعباس به کیفیت آب شرب به خبرنگار صبح ساحل گفت:« در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۹، اکیپ نمونه‌برداری و آزمایشگاه سیار شرکت آب و فاضلاب استان به همراه کارشناس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از محل مورد نظر بازدید کرده و علاوه بر انجام آزمون‌های قابل اندازه گیری در محل، نمونه‌برداری لازم نیز انجام و به آزمایشگاه مرکزی آبفای استان منتقل شده است».

حمزه پور ادامه داد:«« نتایج اولیه اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد که آب شرب در این محدوده سلامت و کیفیت مناسبی دارد و پارامترهای کیفی آن مطابق استانداردهای ملی آب شرب ایران است و این موضوع از سوی مراکز بهداشتی استان {مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان} تایید شده و قابل پیگیری است».


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان اعلام کرد:« پایش مستمر کیفیت آب شرب در تمامی مناطق شهر به توزیع مکانی و زمانی مناسب مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی آب و فاضلاب کشور انجام می‌شود. آزمایش‌های فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و بیولوژی در آزمایشگاه مرکزی آبفا به عنوان آزمایشگاه مرجع جنوب کشور انجام می‌شود که در صورت مشاهده مشکلی در این زمینه، اطلاع رسانی به عموم انجام خواهد شد. با توجه به تأثیر رسانه‌ها بر افکار عمومی، پیگیری موضوع قبل از انتشار از طریق این شرکت مورد توصیه است. این اقدامات به منظور پاسخگویی صحیح و جلوگیری از ایجاد نگرانی در جامعه به دلیل ارتباط با سلامت جامعه انجام می‌شود و این شرکت بر خود وظیفه می داند نتایج آن را در اختیار آن رسانه قرار دهد».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها