چالش جدید شهر نئوم

افزایش نیروی کار به 200 هزار نفر تا سال 2025


نویسنده: سامیه طهورنیان

نیروی کار برای ساخت پروژه عظیم نئوم عربستان سعودی تا سال 2025 از 200000 نفر فراتر می رود؛ زیرا این پروژه جاه طلبانه 500 میلیارد دلاری  پادشاه عربستان، وارد شلوغ ترین و بزرگترین مرحله توسعه خود شده اما مشخص نیست که چگونه تا پایان سال 2030 می تواند چالش های نیروی کار و منابع مالی را رفع کند.

به گزارش صبح ساحل، به ادعای مسئولان این پروژه این افزایش قابل توجه نیروی کار به رقم 43 درصدی نسبت  می تواند سطح فعلی  و نقطه عطف مهمی در ساخت و  چشم انداز آن تا سال 2030 ایجاد کند.

بر اساس بیانیه ای مسئولان نئوم که در حال حاضر در شمال غربی عربستان سعودی ساخته می شود و برای پیشرفت آن بیش از 100 شرکت ساختمانی پیشرو در جهان را برای ساخت مجمع صنعتی به مدت دو روز گرد هم آمده است. این گردهمایی که ترکیبی از شرکت‌های عربستان سعودی در کنار شرکت‌های بین‌المللی از آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و آفریقای شمالی است. ان ها به دنبال راهی برای پیشرفت این پروژه هستند.

گفتنی است که نئوم یکی از بزرگترین و البته بحث‌برانگیزترین پروژه‌های معماری جهان است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان منطقه وسیعی را برای توسعه آن در نظر گرفته است. اگرچه نئوم اغلب به عنوان یک شهر هوشمند نامیده می‌شود، اما به طور دقیق‌تر این مجموعه به عنوان منطقه‌ای توصیف می‌شود که شامل شهرها، استراحتگاه‌ها و دیگر پروژه‌ها می‌شود.

«مسیر» یا The Line که از آن به عنوان یک "شهر شناختی" نامیده می شود، قرار است بیش از ۱۷۰ کیلومتر از صحرا تا دریای سرخ در شمال غربی عربستان سعودی امتداد یابد. اما منبع بلومبرگ می گوید تنها ۲.۴ کیلومتر از آن انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها