ایکس به حساب‌های جدید هزینه می‌بندد



ایلان ماسک تأیید کرد که شبکه اجتماعی ایکس برای مقابله با بات‌ها، از اکانت‌های جدید یک هزینه اندک سالانه دریافت می‌کند.​

دیجیاتو نوشت: شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً هنوز با مشکل بات‌ها روبه‌رو است. حالا ایلان ماسک تأیید کرده است که این پلتفرم برای مقابله با این مشکل می‌خواهد از تمام کاربران جدیدی که می‌خواهند پست بفرستند یا پست‌ها را لایک و بوکمارک کنند، هزینه‌ای اندک دریافت کند.

صفحه xDaily در شبکه اجتماعی ایکس متوجه تغییری در اطلاعات وب‌سایت این پلتفرم شد که می‌گوید کاربران برای دسترسی به قابلیت ارسال پست، لایک، بوکمارک یا ریپلای باید یک هزینه کوچک سالانه بپردازند. این سیاست برای کاهش اسپم و ایجاد تجربه‌ای بهتر برای همه کاربران اجرا خواهد شد. البته دنبال‌کردن اکانت‌ها و مطالعه پست‌ها همچنان روی این شبکه اجتماعی رایگان خواهد بود.

در واکنش به این خبر، ایلان ماسک در پستی نوشت: «متأسفانه دریافت هزینه‌ای اندک از کاربران جدید برای نوشتن پست‌ها تنها راه مقابله با تاخت‌وتاز بی‌امان بات‌هاست. ابزارهای هوش مصنوعی (و مزارع ترول) فعلی به‌راحتی می‌توانند مانع «آیا بات هستید» را پشت‌سر بگذارند.»

مالک ایکس همچنین در ادامه گفت که همین بات‌ها و اکانت‌های جعلی تعداد زیادی از نام‌های موجود برای اکانت‌ها را اشغال کرده‌اند و به‌همین خاطر نام‌های بسیار خوبی از دست رفته است. در نتیجه، به‌نظر می‌رسد که با این تصمیم توییتر می‌خواهد مقابله جدی‌تری با بات‌ها و حساب‌های غیرواقعی داشته باشد.

البته ایلان ماسک در ادامه در واکنش به انتقادات درباره این سازوکار جدید در پستی اعلام کرد که اکانت‌های جدید در صورت عدم تمایل به پرداخت هزینه، پس از سه ماه می‌توانند به‌صورت رایگان به قابلیت انتشار مطلب دسترسی پیدا کنند.

این شرکت پیش‌تر در اواخر مهرماه طرح دریافت هزینه را در نیوزلند و فیلیپین آغاز کرده بود تا کاربران جدید برای عضویت در ایکس سالانه 1 دلار هزینه بپردازند. حالا ظاهراً این سیاست با اندکی تغییر قرار است در سایر نقاط دنیا نیز پیاده‌سازی شود.

البته درحال‌حاضر زمان دقیقی برای اجرای این قانون جدید اعلام نشده است و نمی‌دانیم که هزینه دریافتی توسط ایکس از کاربران جدید چقدر خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها