هرمزگان در زمینه صدور گواهی کشف معادن اول شد



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هرمزگان در سال ۱۴۰۲ با صدور۴۶ فقره گواهی کشف که منتج به شناسایی قریب به یکصد میلیون تن ذخایر فلزی و غیر فلزی گردید رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد. 

      

به گزارش صبح ساحل، خلیل قاسمی امروز ۲۸ فروردین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال های اخیر در زمینه مطالعات اکتشافی و شناسایی ذخایر معدنی در استان با استفاده از ظرفیت مجموعه های توسعه ای و بهره گیری از فناوری های نوین اکتشافی تحولات بسیار خوبی صورت گرفته به نوعی که تقریباً بیشتر مساحت استان در قالب پهنه های مطالعاتی مورد اکتشاف قرار گرفته است.

      

رئیس سازمان صمت استان به نقش معادن در توسعه مناطق کم برخوردار، ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد ارزش افزوده اشاره و خاطر نشان کرد: هرمزگان در حال حاضر به عنوان یکی از استان های معدنی کشور شناخته شده که این مهم با تلاش های صورت گرفته طی سال های اخیر با رویکرد انجام اکتشافات کلان مقیاس ناحیه ای و در نهایت بهره گیری از ظرفیت مجموعه های تخصصی محقق گردیده است.

      

در پایان قاسمی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره های ارزش اظهار کرد: برابر برنامه ریزی های صورت گرفته احداث شهرهای تخصصی و ایجاد صنایع پایین دستی با هدف ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی نیز در استان در دست اقدام است که این مهم نیز نقش بسیار حائز اهمیتی در زمینه توسعه و رونق اقتصادی ایفا خواهد نمود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها