پرداخت بیش از۳۳میلیارد ریال زکات فطره به محرومان در هرمزگان



صبح ساحل-اقتصادی: مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: عید فطر هرمزگانی بیش از ۳۳میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال در قالب زکات فطره عام، زکات فطره سادات وکفاره به محرومان و نیازمندان تحت حمایت مساعدت کردند.
به گزارش مهر، علی الهیاری در نشستی با خبرنگاران بیان داشت: عید فطر امسال مردم هرمزگانی بیش از ۳۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در قالب زکات فطره عام ، زکات فطره سادات و کفاره به محرومان و نیازمندان تحت حمایت مساعدت کردند. میزان زکات پرداختی ، در روز عید سعید فطر متناسب با نیاز نیازمندان و محرومان همان منطقه به صورت نقدی بین آنان توزیع و یا به حساب آنان واریز می شود.
مدیر کل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه هدف اصلی از پرداخت زکات در اسلام کمک به فقرا و نیازمندان جامعه است گفت: عید فطر امسال مردم هرمزگانی بیش از ۳۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در قالب زکات فطره عام ، زکات فطره سادات و کفاره به محرومان و نیازمندان تحت حمایت مساعدت کردند.الهیاری با اشاره به رشد سه برابر در پرداخت فطریه در استان خبر داد ، تصریح کرد : از این میزان زکات جمع آوری شده ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال فطریه عام ، ۱۲۰ میلیون ریال فطریه سادات ، ۱۸۰ میلیون ریال  کفاره عمد و غیرعمد به کمیته امداد استان هرمزگان کمک کردند.
مدیر کل کمیته امداد استان هرمزگان ادامه داد : زکات فطره از واجباتی است که در امت اسلام اختلافی درباره آن وجود ندارد و روایات مستفیضه ‏ای که از طریق شیعه و سنّی وارد شده، بر وجوب آن دلالت دارند و همه ساله بر تمامی مکلّفین طبق شرایطی که در رساله عملیه به آن اشاره شده است، واجب می‏شود و باید به مصرف مستمندان برسد.وی افزود: مکلفین در صورت شناخت افراد مؤمن تهی دست و مستمند جامعه که می تواند از همسایگان، اقوام و آشنایان نیز باشد، می توانند زکات فطره و یا مبلغ معادل آن را به ایشان برسانند و در غیر این صورت، آن را در اختیار کمیته امداد قرار دهند تا به دست نیازمندان و مستمندان برساند.
وی با اشاره به روش های نوین جمع آوری کمک های مردمی گفت : استفاده از نرم افزار «ناب» از طریق نصب آن بر روی تلفن همراه و بدون نیاز به دسترسی اینترنتی و همچنین تلفن گویای ۳۲۸۸ از راه های آسان مشارکت آحاد مردم در کارهای خیر به ویژه صدقات، زکات و ... است.
شایسته ذکر است در سال گذشته مردم روزه دار هرمزگانی ۱۰میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال زکات فطریه به کمیته امداد پرداخت کرده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها