مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان خبر داد:

معرفی محصولات صادراتی کشاورزی هرمزگان به جهانیان



صبح ساحل-اقتصادی: مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: محصولات صادراتی کشاورزی هرمزگان به خریداران جهانی معرفی می شوند.
به گزارش مهر، عزیز سیدی بیان داشت: با توجه با سفرهای تجاری مسئولین سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان کشاورزی، کارشناسان و کشاورزان پیشرو در سالهای گذشته به کشورهای مختلف و انعقاد تفاهم نامه های منعقده، به زودی جمعی از بازرگانان و کارشناسان کشور های عمان، روسیه و هلند برای بررسی ظرفیت های کشاورزی هرمزگان به این استان سفر خواهند کرد.
سیدی در  جمع کشاورزان پیشرو استان در بندرعباس اظهارداشت: ارتقاء دانش کشاورزان و کارشناسان، فراهم کردن بستر مناسب برای آموزش بهره برداران در کشورهای هدف، انتقال تجربه و تکنولوژی به استان و جذب سرمایه گذاری های خارجی و داخلی در بخش های مختلف از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است.وی با اشاره به اینکه در سالجاری هیات هایی از کشورهای مختلف برای آشنایی با محصولات و ظرفیت های کشاورزی هرمزگان به این استان سفر خواهند کرد تصریح کرد : معرفی محصولات  باید طوری انجام شود که این بازدیدها منجر به انعقاد قرارداد و نهایتا صادرات محصولات را درپی داشته باشد.
سیدی با تاکید بر اینکه در بازارهای جهانی رقبای سرسختی وجود دارد افزود: کشاورزان محصولات خود را باید
با استانداردهای بازارهای جهانی و بر اساس نیاز و سلیقه کشورهای مختلف تولید و با تبلیغات مناسب آنها را به فروش برسانند.
وی از برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی استان در کشور روسیه و همچنین بازدید از نمایشگاههای کشاورزی درکشورهای آلمان و ایتالیا  در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: در این بازدیدها هیات های اعزامی باید به دنبال معرفی مناسب محصولات وهمچنین انتقال دانش به استان باشند.
سیدی افزود: هرمزگان در خصوص صادرات آبزیان و محصولات زراعی و باغی به کشور های مختلف آمادگی دارد و می بایست زیرساختهای لازم فراهم گردد. وی همچنین از برخورد سازمان جهاد کشاورزی استان با پدیده قاچاق محصولات کشاورزی خبرداد.
وی اظهارداشت : سازمان جهاد کشاورزی استان با پدیده قاچاق محصولات کشاورزی بطور جدی برخورد قانونی می کند.مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : طی خرداد ماه امسال انواع میوه های قاچاق از جمله لیمو ترش ، لیمو خشک ، انبه ، گریب فروت  ،گلابی ، آوکادو  و گوسفند کشف شد.
عزیز سیدی افزود : در این مدت 3تن لیمو ترش  ، 1تن انبه  ، بیش از 2تن  لیمو خشک ،  4تن گریب فروت و حدود 5تن گلابی و آوکادو شناسایی شده است .
وی اظهار داشت : عمده کشفیات در شهرستان های میناب ، بندرعباس ، جاسک ، بندرلنگه ، قشم و حاجی آباد انجام شده است .
سیدی مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی در پایان افزود : عدم گواهی سلامت ، خارجی بودن برخی محصولات و عدم ارائه اسناد وگواهی بهداشتی از مهمترین علل توقیف این محصولات بوده است .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها