استاندار هرمزگان:

هرمزگان ظرفيت بسيار خوبی در زمينه پرورش ميگو دارد



صبح ساحل-اقتصادی:استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پرورش میگو دارد و سیاست اقتصاد دریامحور با توجه به ظرفیت های هرمزگان در این استان در حال پیگیری است.
به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، دکتر جاسم جادری در بازدید از روند احداث سایت پرورش میگوی شور دوم در شرق بندرعباس با بیان اینكه سیاست اقتصاد دریامحور با توجه به ظرفیت های هرمزگان در این استان در حال پیگیری است، عنوان كرد: هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پرورش میگو دارد و در این راستا امروز از روند احداث مزرعه پرورش میگوی شور دوم در بندرعباس بازدید داشتیم.
وی ادامه داد: این مزرعه 800 هكتار است كه فاز اول آن در 400 هكتار اجرایی می شود و هم اكنون فاز نخست آن 50 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
استاندار هرمزگان افزود: در این بازدید به همراه جمعی از مدیران استان مسائل و مشكلات این مزرعه پرورش میگو مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد مشكل تامین آب شرب آن با صدور مجوز حفر چاه رفع شود و همچنین اقدامات لازم جهت تامین برق و آسفالت و بهسازی جاده دسترسی این مزرعه صورت گیرد.
جادری اظهار داشت: تسهیلات بانكی در نظر گرفته شده برای این پروژه 40 میلیارد تومان است كه قرار شده توسط بانك كشاورزی پرداخت شود و سرمایه گذار پروژه نیز تاكنون اعتبارات خوبی را برای اجرای آن هزینه كرده است.وی گفت: امیدواریم با تامین موارد مورد نیاز تا پایان سال جاری و ریختن لارو میگو شاهد بهره برداری از بخشی از این مزرعه تا پایان سال جاری باشیم.
مدیركل شیلات هرمزگان نیز در این بازدید با بیان اینكه 10 سایت پرورش میگو شامل هشت هزار هكتار در هرمزگان در مدار تولید قرار دارد، تصریح كرد: براساس مجوزهای صادر شده نیز هشت هزار هكتار مزرعه پرورش میگوی دیگر نیز در استان در حال احداث است.
پرویز محبی با اشاره به سایت پرورش میگوی شور دوم در بندرعباس نیز بیان داشت: تاكنون سرمایه گذار پروژه 11 میلیارد تومان در این پروژه هزینه كرده و مجموع هزینه های آن 60 میلیارد تومان برآورد شده است.
وی گفت: این سایت پرورش میگو شامل 10 مزرعه است كه هركدام آنها 26 استخر دارند و ظرفیت تولید دو هزار تن میگوی پرورشی را دارد.
مدیركل شیلات هرمزگان خاطرنشان كرد: احداث این سایت پرورش میگو برای 300 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می كند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها