مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

60 درصد سهمیه اشتغال هرمزگان محقق شد



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با جذب16 هزار و 200 نفر در مشاغل کارگری استان ،60 درصد سهمیه اشتغال از اول سالجاری تاکنون محقق شد.

به گزارش ایرنا، محمد علی سلیمی افزود: سهمیه اشتغال امسال در هرمزگان 27 هزار نفر تعین شده است.وی ادامه داد: اداره و نهادهای دولتی بندرلنگه در سال جاری برای یک هزار و 254 نفر شغل ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: تعداد اشتغال ایجاد شده در این شهرستان با سهیمه اختصاص یافته به آن برابری می کند و صد در صد سهمیه اشتغال بندرلنگه محقق و در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: یکی از طرح های دولت برای اشتغال جوانان طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی است که در قالب آن دانش آموختگان دانشگاهی در بنگاه های اقتصادی آموزش می بینند.

سلیمی بیان کرد: سهمیه هرمزگان در این طرح سه هزار و 915 نفر است که در شهرستان بندرلنگه 231 دانشجوی دانش آموخته و 115 واحد پذیرنده در سامانه کارورزی ثبت نام کردند.وی اشاره کرد: از مجموع دانش آموختگان دانشگاهی ثبت نام کننده 76 نفر دارای شرایط بودند که 50 نفر آنان جذب بازار کار شده اند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: 9 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای طرح های اشتغالزایی استان اختصاص یافته که از این مبلغ یک هزارو 500 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی، کسب و کارهای خرد و کوچک و خود اشتغالی برای دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی تخصیص یافته است.

سلیمی ادامه داد: سهم شهرستان بندرلنگه از اعتبار 160 میلیارد ریالی یکی از بخش های اشتغالزایی 18 میلیارد ریال است.وی اشاره کرد: همچنین سه هزار و 520 میلیارد ریال در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی برای اشتغال فراگیر به منظور ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صنعتی اختصاص داده شده که از یک هزار و 150 میلیارد ریال ابلاغی، 230 میلیارد ریال به بندرلنگه اختصاص داده شده است.سلیمی در پایان ابراز داشت: همچنین 4هزار میلیارد ریال برای طرح های اشتغال مناطق مرزی، روستایی و شهرهای زیر10 هزار نفر جمعیت با اولویت تعاونی ها به استان تخصیص داده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها