استاندارتاکیدکرد:

برخورد و مقابله با باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدردرهرمزگان



صبح ساحل ، حواد ث - استاندار هرمزگان گفت: نیاز است فرهنگ سازی مناسب جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر انجام شود و هر دستگاه مرتبط برای حوزه پیشگیری برنامه داشته باشد.

فریدون همتی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در سه حوزه پیشگیری از اعتیاد، درمان معتادین و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر باید برنامه های جامع و کاملی در هرمزگان داشته باشیم، عنوان کرد: دستگاه های عضو این شورا باید برنامه های خود را در این حوزه ها ارائه دهند و دبیرخانه شورا نیز برنامه ها را دریافت و هماهنگی های لازم برای اجرایی شدن آنها را انجام دهد.

وی ادامه داد: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر از مقوله های بسیار مهم در عرصه مبارزه با مواد مخدر است که نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب به اقشار مختلف جامعه است.

استاندار هرمزگان افزود: نیاز است فرهنگ سازی مناسب جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر انجام شود و هر دستگاه مرتبط برای حوزه پیشگیری برنامه داشته باشد.همتی تصریح کرد: همه بخش های مبارزه با مواد مخدر را باید در کنار هم ببینیم و کارها به طور متناسب انجام شود و دستگاه ها نیز در راستای اهداف تعیین شده اقدام کنند.وی بیان داشت: دستگاه های مقابله کننده با قاچاقچیان مواد مخدر نیز بر روی برخورد و مقابله با باندهای بزرگ تمرکز بیشتری داشته باشند تا شاهد نتایج اثر بخش بیشتری در این راستا باشیم. 

طراحی و اجرایی الگوی مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز 

استاندار هرمزگان خواستار طراحی و اجرای الگوی مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز در هرمزگان شد.

فریدون همتی در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان خواستار ارائه پیشنهادهای مناسب از سوی اعضای این کمیسیون برای مبارزه با قاچاق شد و عنوان کرد: با جمع بندی این پیشنهادات، باید الگوی مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز در استان هرمزگان طراحی و اجرایی شود.

وی ادامه داد: نیاز است نسخه های مناسبی برای رفع معضل قاچاق در هرمزگان در نظر گرفته شود که در آن بتوانیم مبارزه موثری با باندهای اصلی و بزرگ قاچاق داشته باشیم.

استاندار هرمزگان خواستار توجه به تامین معیشت مردم ساحل نشین در هرمزگان شد و افزود: اجرای آئین نامه تجارت کالای ملوانی در این راستا بسیار موثر است که شرایط را برای انجام تجارت کالا توسط مردم ساحل نشین که از مشاغل سنتی این منطقه بوده است، فراهم می کند.

همتی تصریح کرد: تجارت کالای ملوانی موجب درآمدزایی و کمک به معیشت مردم خواهد شد و درکنار آن با انجام قانونی واردات کالا، به مبارزه با قاچاق نیز کمک خواهد کرد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در پایان گفت: اجرای این آئین نامه باید به طور جدی توسط دستگاه های مسئول پیگیری و شرایط برای فعالیت مردم فراهم شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها