کارشناس زراعت و باغی جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد:

آغاز برداشت رطب لور در شهرستان سیریک



صبح ساحل ، اجتماعی - احمد زارعی کارشناس زراعت و باغی جهاد کشاورزی شهرستان سیریک گفت: برداشت رطب لور (انجیر معابد) از ۴ هکتار از باغ‌های سیریک آغاز شد.

وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۰ تن محصول برداشت شود.کارشناس زراعت و باغی جهاد کشاورزی شهرستان سیریک گفت: برداشت رطب لور از اواخر فروردین ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

احمد زارعی افزود: عصاره پوست درخت لور برای دهان شویه، دندان درد، قوی سازی لثه و برای درمان اسهال و زخم معده و از برگ‌ها و شاخه‌های آن نیز برای درمان بیماری‌های پوستی و گوارشی استفاده می‌شود.

درخت لور و یا انجیر معابد دارای یک تنه اصلی تا ارتفاع ۳۰ متری رشد می‌کند و به علت کاشت در کنار زیارتگاه‌ها به انجیر معابد معروف است.این درخت در اراضی حاصل خیز و یا زهکشی مناسب رشد می کند و در مناطق مرطوب ریشه های هوایی بسیار قطوری تولید می کند که به طرف زمین آویز می شود.

درخت لور و انجیر معابد در سال یک خزان سریع یک ماهه دارد و مجددا برگ هایش سبز می شود این درخت بیشتر در مناطق حاره ای و گرم تولید و رشد می کند.

دوره گلدهی این درخت یکبار در سال و به مدت حدودا ۲۰ روزه است که بعد از طی شدن دوران حزان در فروردین ماه و اردیبهشت ماه گلدهی آغاز می شود و در طی این دوران نیازی به نظافت برای محوطه کاشت نیست و میوه دهی این درخت به مدت ۴۰ تا ۵۰ روز است.

درخت لور یا همان انجیر معابد به انجیر هندی معروف است که یکی از بلندترین درختان جنگل های بارانی که در مناطق جنوبی کشور است و چرخه زندگی غیر معمولی برخوردار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها