احمد مرادی :

از تمامی ظرفیتها برای ایجاد اشتغال هرمزگان استفاده شود



صبح ساحل ، اجتماعی - نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیتهای فراوان استان برای اشتغالزایی، بر استفاده از تمامی منابع تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان،   احمد مرادی در نهمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان هرمزگان افزود: با بکارگیری مطلوب منابع موجود استان و مدیریت صحیح همراه با حمایت و برنامه ریزی می توان مشکل اشتغال استان را رفع کرد.

وی بیان داشت: در حوزه اشتغال استان کارهای بسیاری خوبی انجام شده اما انتظار می رود با وجود پتانسیل های استان و توقع خانواده ها، همه دستگاههای تمام تلاش خود را بکار گیرند.

نماینده منتخب مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت صنایع استان برای جذب نیرو حدود 50 هزار نفر است، گفت: مدیران عامل نباید با آوردن عده ای نیروی غیربومی که تعدادشان نیز کم است، موجبات جو روانی ناشی از اشتغال را در استان فراهم کنند.

مرادی اظهارداشت: بارها به مدیران عامل صنایع استان در این خصوص تاکید کرده و خواستار جذب نیروی بومی متخصص از همین استان شده ام.

وی ضمن تقدیر از تلاشهای مهندس سلیمی مدیرکل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به عملکرد مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون و کار استان گفت: علیرغم بسیاری از کمبودها، این دستگاهها خروجی مناسبی دارند که این امر ناشی از اعتقادی است که مدیران این مجموعه به خدمتگزاری به مردم  دارند.مرادی به جایگاه مهم دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون و کار در استان اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه جامعه هدفی زیادی تحت پوشش دارید انتظار نیز به همان نسبت بالا است و شما باید در این راستا همت کنید و ما نیز بعنوان نمایندگان مردم برای رفع موانع قانونی و تسریع در کارها نیز تمام تلاش خود را بکار می گیریم.

 مرادی در پایان گفت: برای برداشتن موانع باید باور و اعتقاد داشت و تلاش، صداقت و برنامه ریزی نیز از مهم ترین اصول برای رسیدن به اهداف می باشد.

در این نشست، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، ضمن تقدیر از تلاش و همکاری مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه استان، گفت: هم‌افزایی بین دستگاه‌های زیرمجموعه این استان مشهود و مدیران این مجموعه در راستای خدمت بی ادعا و موثر به جامعه هدف کار می کنند.

مهندس سلیمی افزود: این جلسات با هدف هم‌افزایی، هم‌گرایی، پیگیری سیاست‌های دولت، تعامل و همدلی که در نهایت منجر به خدمات رسانی به مردم می‌شود، برگزار می شود و  وحدت رویه میان فعالیتها باعث هم افزایی و اثرگذاری بیشتر تلاشها می شود.

وی با اشاره به عملکرد شش ماهه شورای مدیران دستگاههای زیرمجموعه  بیان داشت: هشت جلسه با 32 دستور کار برگزار شده که این جلسات منجر به 63 مصوبه شده که تاکنون 58 مورد آن اجرایی شده است.

مهندس سلیمی، راه اندازی شعبه تامین اجتماعی در منطقه غرب شهرستان بندرعباس، اعطای تسهیلات با نرخ 10 درصد به کارگران نمونه استان، راه اندازی میزخدمت دستگاههای شورای هماهنگی مدیران، اجرایی نمودن سامانه احراز اصالت هویت بر خط  دستگاههای شورای هماهنگی مدیران، عضویت سه نفر از اعضای کمیته روابط عمومی دستگاههای شورای هماهنگی مدیران در هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اداره کل بهزیستی در راستای اجرای طرح کاج را از مهم ترین مصوبات و اقدامات شورای هماهنگی مدیران ذکر کرد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه به عملکرد برخی از حوزه های مختلف این اداره کل اشاره کرد و افزود:  برای ایجاد اشتغال در سال جاری اعتبارات مناسبی به استان اختصاص داده شده است که در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و در جهت توسعه مشاغل در استان، مبلغ ۱۹۳میلیارد ریال تسهیلات ابلاغ شده که به 295 طرح، تسهیلات پرداخت شده و برای اشتغال روستایی نیز 289 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با پیش بینی اشتغال چهار هزار نفر ابلاغ شده که  181 میلیارد تومان آن به مرحله پرداخت رسیده است.

وی از طرح کارورزی و مهارت آموزی بعنوان دو طرح دیگر اشتغالزایی نام برد و گفت: در طرح کارورزی سهمیه استان 2 هزار و 900 نفر است که تاکنون با یکهزار و 230 نفر قرارداد منعقد شده است.

مهندس سلیمی، بازرسی از کارگاههای استان و شناسایی اتباع خارجی بدون پروانه کار، صدور  پروانه کار اتباع خارجی، جایگزینی نیروی کار داخلی به جای اتباع، احداث 38 هزار واحد مسکن در قالب تعاونی،  صید 80 درصدی آبزیان، حمل و نقل صد درصدی مسافر و بار از آب های سرزمینی به قشم،هرمز و سایر جزایر خلیج فارس و  تولید روزانه 47 تن مرغ گرم  توسط تعاونی ها، حل و فصل شکایات کارگری به صورت سازشی را از جمله اقدامات این اداره کل نام برد.

وی، کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد شاخص­های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی در سه سال متوالی، کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد شاخص­های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی، کسب رتبه برتر آمار نامه استانی در  چهار سال متوالی در بین ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور، کسب رتبه اول عملکردی شورا ی هماهنگی خدمات بهداشتی بیمه شدگان در سطح کشور، کسب رتبه اول عملکردی در بین دستگاههای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، کسب رتبه اول منطقه ای و انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی، انتخاب واحد نمونه برتر ملی و کسب رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را جمله موفقیتهای این اداره کل عنوان کرد. در این نشست مدیران دستگاههای زیرمجموعه به ارایه گزارشی از عملکرد دستگاههای خود پرداختند.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها