امام جمعه جزیره کیش:

نذرهای ماه محرم امسال به بیماران کرونایی و تهیه مواد بهداشتی برای خانواده‌های کم بضاعت اختصاص یابد



امام جمعه جزیره کیش گفت:نذرهای ماه محرم امسال به بیماران کرونایی و همچنین تهیه مواد بهداشتی و ضدعفونی برای خانواده‌های کم بضاعت اختصاص یابد.

به گزارش صبح ساحل، حجت السلام و المسلین حسن‌زاده در کیش، منویات رهبر انقلاب در خصوص محرم را مبنای عمل دانست و گفت: این منویات عقلانی هم هست و همان‌طور که در حوزه دین وظیفه داریم به مرجع تقلید به عنوان یک متخصص رجوع کنیم، در رابطه با مسائل پزشکی هم، همه مقلد متخصصان پزشکی هستیم. وی همه مردم ایران را عاشق امام حسین دانست و اضافه کرد: بسیاری از بزرگان ما برای خودشان روضه امام حسین را می‌خواندند. اصلا عزاداری در خانه از قدیم رواج داشته و از اتصال همین‌ها، دسته‌های عزاداری‌ بزرگ شکل می‌گرفته است. بنابراین می‌توان در منزل هم به صورت فردی عزاداری کرد. منتها با رعایت این نکته که مراقب باشیم  تجمعی در خانه صورت نگیرد. این یک روش عقلی و شرعی است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در عزاداری ماه محرم تاکید کرد و گفت: ما از همان ابتدای شیوع کرونا به سمت استفاده  از ظرفیت فضای مجازی رفتیم و برنامه‌ریزی خوبی هم در این زمینه داشتیم. برای محرم هم حتما در لایو اینستاگرام مداحی و سخنرانی خواهیم داشت. در مراسم رحلت مرحوم سیدین و همچنین برنامه‌های دهه ولایت هم بازخوردهای خوبی از برنامه های مجازی داشتیم و نزدیک به هزار نفر در برنامه‌های ما شرکت کردند. حتی در مسابقه ای که گذاشته بودیم نفراتی خارج از کیش شرکت کردند و برنده شدند. وی در خصوص عزاداری در محیط باز نیز اظهار داشت: نظر شورای سلامت بر این است که تا حد امکان تجمعی شکل نگیرد و بهتر است از انجام آن خودداری شود. ما خوشبختانه در رابطه با مساله عزاداری‌های ماه محرم  در جزیره یکپارچه عمل می‌کنیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد . حسن‌زاده در ادامه توصیه کرد که نذرهای ماه محرم امسال به بیماران کرونایی و همچنین تهیه مواد بهداشتی و ضدعفونی برای خانواده‌های کم بضاعت اختصاص یابد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها