رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

پنج شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند



رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شهرستان‌های بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، بندرخمیر و حاجی آباد هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که باید دستورالعمل‌های بهداشتی را شدیدتر رعایت کنند.

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی عصر شنبه با اعلام این خبر افزود: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نیز هم اکنون ۱۱ درصد افزایش یافته که به طور قطع در ۲ هفته آینده شاهد افزایش در بیماران آی سی یو خواهیم بود.
وی بیان داشت: از شنبه هفته گذشته تا امروز هفدهم آبان ماه نیز، ۳۱۵ بیمار جدید در بخش‌های کووید هرمزگان بستری شدند که از این شمار ۴۱ بیمار جدید به بخش‌های ویژه و آی سی یو منتقل شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: روزانه ۶ بیمار کرونایی بستری می‌شوند که از این شمار ۲ بیمار به بخش آی سی یو منتقل می‌شود و از دستگاه‌های تنفسی استفاده می‌کند.
فرشیدی ادامه داد: در هفته گذشته ۱۴ مورد فوتی کرونایی در هرمزگان ثبت شد که هفته ما قبل آن نیز ۱۳ مورد بوده و به طور متوسط روزانه ۲ فوتی داشتیم.
وی گفت: در شبانه روز گذشته، ۳ بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۸۵۲ نفر افزایش یافت.

  
بیماران دارای علائم کرونایی زودهنگام به مراکز درمانی مراجعه کنند
 رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیماران با پیدا کردن علائم کرونایی، زود هنگام به مراکز درمانی مراجعه کنند تا راحت تر و سریع‌تر تحت درمان قرار گیرند.
دکتر فرشیدی افزود: کسانی که علائمی همچون گلودرد، سردرد، تنگی نفس و کوفتگی داشتند، پس از مراجعه به پزشک خود و خانواده شان باید ۱۴ روز قرنطینه خانگی باشند.
وی از مردم خواست همچنان همانند گذشته همکاری کنند تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد کاهش آمار مبتلایان و موارد بدحال و مرگ و میر در هرمزگان باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها