ناوگروه هفتادم نیروی دریایی ارتش از ماموریت دریایی بازگشت



ناوگروه هفتادم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سفر ۶۶ روزه به آب های دوردست بازگشت و در منطقه یکم نداجا پهلو گرفت.

به گزارش صبح ساحل، فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی روز یکشنبه در مراسم استقبال از ناوگروه ۷۰ نداجا متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی سبلان و ناو پشتیبانی لاوان ،که جهت انجام ماموریت‌های محوله در خلیج عدن و تنگه باب المندب، عازم آب‌های آزاد شده بودند اظهار داشت: ناوگروه رزمی اطلاعاتی ۷۰ نیروی دریایی ارتش، بیش از ۶۶ روز ماموریت در آب های بین المللی و طی مسافت بیش از هفت هزار و ۵۰۰ مایل دریانوردی، امروز در اسکله منطقه یکم امامت، پهلو گرفت.

امیر دریادار دوم جعفر تذکر ادامه داد: اینکه ناوهای ما صدها مایل دورتر از مرزهای میهن اسلامی جهت تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتی‌رانی ایران عزیز حضور فعال دارند، جای غرور بسیار دارد.

وی اضافه کرد: رصد و شناسایی شناورهای بیگانه در آب‌های بین المللی در کنار حراست و سیادت از منافع جمهوری اسلامی ایران از وظایف مهم ناوگروه‌های اعزامی به خلیج عدن است و ما بر سر منافع خودمان کوتاه نخواهیم آمد و با هیچ کشور و نیروی بیگانه‌ای در منطقه و فرامنطقه شوخی نداشته و امنیت منافع ما خط قرمز ماست.

وی بیان داشت: نقش خانواده های کارکنان نداجا اعزامی به ماموریت های طولانی مهم و اساسی است و در واقع، حضور نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی، با حضور در آب‌های آزاد، نتیجه ایثار و از خود گذشتگی کارکنان و خانواده‌های آنان است.

حضور مستمر ناوگروه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به منظور اجرایی کردن دستورهای فرماندهی کل قوا، حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب های دور دست، به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی سازی پروژه ایران هراسی و تامین امنیت خطوط دریانوردی و مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران، همواره صورت می گیرد.

تامین امنیت خطوط مواصلاتی تجاری ایران خلیج عدن و تنگه باب المندب، رساندن پیام صلح و دوستی ایران به سایر کشورهای حاضر در خلیج عدن از اهداف ماموریتی این ناوگروه بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها