وزارت نفت به مجلس گزارش دهد؛

سرقت کاندنسیت ازخط لوله گورزین و قاچاق به کشورهای عربی



صبح ساحل ، اقتصادی -   رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وابستگی به گاز و مصرف آن در جهان افزایش پیدا کند،‌ گفت: کشورهای تولیدکننده و صادرکننده درقیمت گذاری گاز انسجام بیشتر ی پیدا کنند. سید مسعود میرکاظمی، درباره پایین بودن قیمت جهانی گاز به نسبت سایر فراورده های نفتی و اینکه  کشورهای تولید کننده و صادرکننده برای متعادل کردن قیمت چه سیاستی را باید دنبال کنند؟ گفت: وابستگی به گاز باید بیشتر و مصرف آن افزایش یابد ضمن اینکه کشورهای تولید کننده و صادر کننده هم در قیمت گذاری گاز باید انسجام بیشتری پیداکنند.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت تجدیدنظر در ساختار مجمع صادرکنندگان گاز، گفت: مجمع صادرکنندگان گاز چند سالی است که تشکیل شده  و با توجه به اینکه قبلا چنین مجمعی وجود نداشت هنوز کارکرد واقعی اش مشخص نیست. وی در ادامه درباره سرقت کاندنسیت ازخط لوله صادراتی میعانات گازی گورزین و قاچاق به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس، گفت: من هم نمی دانم و امروز از رسانه ها شنیدم و فکر می کنم که باید گزارشی در این باره از وزارت نفت بگیریم.

 

رییس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به ارزان بودن قیمت جهانی گاز، گفت: قیمت گاز به نسبت سایر انرژی ها مثل نفت خام و میعانات گازی و یا فراورده بنزین و نفت و گاز و سرمایه گذاری که برای انتقال آن انجام می شود ارزان تر است و تولید آن به به ضرر کشورهای تولید کننده است.میرکاظمی با بیان اینکه تولید گاز محدود است و انتقالش شرایط سخت تری دارد، افزود: باید سرمایه گذاری بیشتری برای تولیدگازصورت گیرد به نحوی که بخش اعظم انرژی کشورها به جای فراورده و سایر منابع هیدرو کربنی، گاز باشد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در ادامه درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی در کمیسیون انرژی مجلس، گفت: هنوز وزارت نفت گزارش مکتوبی در این باره به کمیته تحقیق و تفحص نداده است به همین دلیل گزارش کمیته آماده ارایه در کمیسیون نیست.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها