استاندار جدید در گفت وگو اختصاصی با صبح ساحل:

هرمزگان یک استان بین المللی است



 صبح ساحل ، سیاسی - هرمزگان استان بین المللی ایران است و ظرفیت های فراوانی برای توسعه دارد."جاسم جادری" استاندار جدید هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با "صبح ساحل" با اعلام این مطلب روند انتخاب خود به عنوان استاندار هرمزگان و همچنین دیدگاه ها و برنامه های خود را تشریح نمود.

  با نظر روحانی به هرمزگان آمدم

"جاسم جادری" در مورد روند انتخاب خود به عنوان استاندار هرمزگان گفت : بعد از انتخابات و استقرار دولت جدید با توجه به سوابق بنده و شناختی که فعالین سیاسی مناطق مختلف کشور از بنده داشتند پیشنهاد های مختلفی برای مدیریت عالی دولت در استانهایی نظیر بوشهر ، سمنان ، قزوین و خوزستان داشتم که در خوزستان به نفع آقای مقتدایی کنا ررفتم و زمینه خدمت ایشان را فراهم کردم تا اینکه مدتی قبل به وزارت کشور دعوت شدم و درخواست جناب آقای روحانی رییس جمهور محترم و وزارت کشور این بود که من به هرمزگان بروم. زیرا ایشان تاکید بر اهمیت و توانمندی هرمزگان داشته و خواستار توسعه این استان و استفاده از ظرفیت های فراوان آن بودند.

  از هرمزگان شناخت دارم

"جادری" در ادامه افزود: بنده از قبل ظرفیتها و توانمندی های هرمزگان را می شناسم و اعتقاد دارم هرمزگان یک استان بین المللی است و همچنین به لحاظ بافت جمعیتی و قومی و مذهبی و شرایط اقلیمی تشابهات بسیاری با خوزستان دارد. لذا احساس من این بود که می توانم به توسعه این استان کمک کنم و اهداف دولت جدید را پیگیری کنم. پس از همفکری و بررسی دقیق استانداری هرمزگان را پذیرفتم و این موضوع با خرسندی جناب دکتر روحانی نیز همراه بود.

 هرمزگان مرکز مبادلات بازرگانی کشور

استاندار جدید هرمزگان در مورد ویژگی های استان هرمزگان نیز گفت: همانطور که در نشست هیئت دولت تاکید کردم هرمزگان به لحاظ استراتژیکی و اقتصادی مهمترین استان کشور است، این استان به دلیل موقعیت خاصی که در کناره های خلیج فارس و دریای عمان دارد جایگاه ممتاز بین المللی داشته و با برخوردار بودن از 14 جزیره از جمله جزایر سه گانه در زمینه ملی و منطقه ای فوق العاده صاحب اهمیت است. در واقع هرمزگان مرکز مبادلات بازرگانی و مالی ایران است.

 باید از هرمزگان فقرزدایی کنیم

"جادری" افزود: هرمزگان به لطف خدا همه چیز دارد و از درآمد سرشار، صنایع مهم، مناطق آزاد، شیلات و آبزیان و معادن برخوردار است. اما متاسفانه هنوز در بخشهایی از این استان فقر و محرومیت وجود دارد بخش شرقی آن نیاز به توجه بیشتری دارد. در چنین شرایطی با یک برنامه ریزی منسجم و بهره گرفتن از سرمایه های خارج از استان و از جمله سرمایه های حاشیه خلیج فارس باید روند فقرزدایی و توسعه را باشتاب پیش برد و نباید خدمات و امکانات متمرکز در بندرعباس باشد . به خصوص در زمینه اشتغال هرمزگان ظرفیت فراوانی دارد تا دیگر جوان هرمزگانی بیکار نباشد.

  با نمایندگان جلسه داشتیم

"جادری" در پاسخ به این پرسش که آیا قبل از این با نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و رایزنی داشته است گفت : به دعوت نمایندگان محترم استان جلسه ای مشترک با این عزیزان داشتیم و من به این عزیزان گفتم : من خودم را کماکان چون گذشته نماینده مردم می دانم و برنامه های خود را ارائه دادم که این عزیزان نیز برنامه و منش و روش بنده را مورد قبول قرار داده و به وزارت کشور پیشنهاد دادند ، انشاالله با یک تفاهم و همدلی بتوانیم استان را به سمت مرزهای توسعه و موفقیت برسانیم .

 با نظر مسولین استان آمدم

استاندار جدید هرمزگان در پایان افزود: بنده همچنین بر اساس ارتباطی که با برخی از نمایندگان سابق و فعالین سیاسی هرمزگان داشتم با حضرت آیت الله نعیم آبادی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس نیز ارتباط گرفته و نظر ایشان نیز بر اساس آنچه که دوستان از سوابق و منش و روش ما بازگو کردند مثبت بوده است، ضمن اینکه از طریق آقای رئوفی معاون ستاد آقای روحانی در هرمزگان با جناب آقای مشیری رییس ستاد دکتر روحانی نیز صحبت و رایزنی برقرار کرده و انشاالله در یک فضای وفاق و همدلی به استان می آیم.

 مقتدایی قول همکاری داد

 

" جاسم جادری " استاندار جدید هرمزگان همچنین به دیدارش با " مقتدایی " استاندار سابق هرمزگان که او نیز اهل خوزستان است اشاره کرد و گفت: توصیه ایشان این بود که با توجه به نجابت و صداقت مردم هرمزگان و اینکه این استان از حاشیه های سیاسی دور است امکان کار و تلاش زیادی وجود دارد و البته قول دادند با تمام توان با ما همکاری و همیاری داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها