حماسه آفرینی ورزشکاران هرمزگانی در پای صندوق‌های رای



جامعه ورزش استان هرمزگان امروز جمعه ۲۸ خردادماه مانند دیگر مرزداران خلیج فارس با مشارکت خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حماسه آفریدند.

 

به گزارش صبح ساحل، حضور ورزشکاران هرمزگانی از رشته‎ های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، فوتسال، قایقرانی و دراگون بوت که قشر محبوب و اثرگذار در جامعه هستند، از ساعت‌های اولیه رای گیری درپای صندوق‌های رای نشان از حساسیت جامعه ورزش نسبت به سرنوشت شان است.‌

جوانان، ورزشکاران و قهرمانان استانمان بار دیگر به میدان انتخابات آمدند و حضوری پرشور و اثر گذار از خود به نمایش گذاشتند و با شرکت فعالانه در انتخابات از همان ساعت ابتدایی امروز جمعه دشمنان را از توطئه چینی‌های خود ناامید کردند.

البته شور انتخاباتی امروز در جای جای استان هرمزگان به چشم می‌خورد که مردم و بویژه جوانان و نوجوانان با زدن ماسک و پوشیدن دستکش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت گروهی و دسته جمعی برای رای دادن به پای صندوق‌های رای آمدند.

 

حضور در انتخابات راه محمکی که شهدا طی کرده‌اند

عرفان رادمهر قهرمان پرورش اندام جهان که با  حضور در مسجد امام زین العابدین نایبند جنوبی رای خود را به صندوق انداخت، به خبرنگار ایرنا گفت: حضور درانتخابات راه محکمی است که شهدا طی کرده اند.

این جوان ورزشکار هرمزگانی اظهارداشت: بیاییم با شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح پیشرفت کشور را هموار کنیم و از رییس جمهوری آینده انتطار دارم به ورزش و رشته‌های مختلف ورزشی کشور و استان توجه داشته باشد.

 

شرکت در انتخابات یک وظیفه است

رییس هیات فوتبال هرمزگان نیز که رای خود را به صندوق شماره ۴۸ واقع در مدرسه نواب صفوی بندرعباس انداخته است، در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه است و همه به ویژه جامعه ورزش باید حضور گسترده‌ای در آن داشته باشند.

 قاسم رنجبریان بیان کرد: باتوجه به محبوبیت ورزشکاران در جامعه، این قشر نقش بسزایی در زمینه‌های مختلف بویژه انتخابات دارند که در این راستا، وظیفه ورزشکاران و جامعه ورزشی نیز بسیار حساس و سنگین است.

 

حضور ورزشکاران مطرح در انتخابات موجب ترغیب دیگران می‌شود

سرپرست هیات نجات غریق و غواصی هرمزگان نیز گفت: حضور ورزشکاران مطرح استان در انتخابات موجب می‌شود تا دیگر اقشار جامعه نیز به شرکت در این عرصه مهم سیاسی ترغیب شوند.

مجتبی عامری سیاهویی که رای خود را به صندوق شعبه مسجد قدس واقع در چهارراه آیت الله غفاری انداخته است، افزود: ورزشکاران و قهرمانان اسطوره‌های ورزشی هستند و مردم نگاه دیگری به آن‌ها دارند.

وی بیان داشت: امیدواریم که ورزشکاران به ویژه جامعه ورزش نجات غریق در همین فرصت باقی مانده به پای صندوق‌های رای رفته و در انتخابات حضور گسترده و فعال داشته باشند.

 

حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای موجب تقویت نظام می‌شود

رییس هیات قایقرانی هرمزگان نیز با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای موجب تقویت نظام می‌شود، گفت: حضور ورزشکاران به ویژه قهرمانان قایقرانی استان در صحنه انتخابات، تاثیر بسزایی در شور و اشتیاق انتخابات دارد لذا این قشر باید در انتخابات نسبت به انتخابات ذشته حضور چشمگیرتری داشته باشند.

جمشید رییسی پس انداختن رای خود در شعبه مسجد قدس واقع در چهارراه آیت الله غفاری بندرعباس به خبرنگار ایرنا بیان داشت: جامعه قایقرانی استان نیز همدوش و همگام با سایر قشرهای مختلف مردم امروز حضور گسترده‌ای در انتخابات دارند.

رییسی ابرازداشت: ورزشکاران با حضور خود در پای صندوق‌های رای باعث می‌شوند که تعدادی از افراد جامعه نیز با آنان درحوزه‌های رای گیری حضور یابند.

 

یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ واجد شرایط رای دادن درهرمزگان

یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در استان هرمزگان هستند که ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مردان و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند؛ از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رای اولی است.

مردم هرمزگان قرار است امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در یک حماسه ماندگار و سرنوشت‌ساز، علاوه بر رای به رییس دولت سیزدهم، در مناطق ۴۵ گانه این استان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا و در یک هزارو ۳۲۱ روستای  استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رای درحال برگزاری است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها