شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان:

برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود



معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: برق مشترکان پرمصرف در استان برای ایجاد تعادل در بار شبکه رصد و کنترل شده و در صورت استفاده بیش از الگوی مجاز قطع می شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حاجی زاده افزود : مشترکانی که بیش از الگوی مجاز برق مصرف کنند، ابتدا اخطار می گیرند و سپس در صورت ادامه روند مصرف و توجه نداشتن به اخطارها، برق آن‌ها قطع می شود.


وی بیان داشت: در روزهای گذشته برخی از و احدهای صنعتی و اداره‌های هرمزگان که در ساعت اوج بار بدون توجه به اخطارها مصرف برق زیادی داشتند، برق آن‌ها قطع شده است.


معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارکرد: در حال حاضر نیز بسیاری از مشترکان کشاورزی و صنعتی دارای کنتور هوشمند استان هستند که مصرف برق آن‌ها به صورت آنلاین رصد می شود. 


حاجی زاده ادامه داد: مدیریت مصرف برق از سمت مشترکان یکی از راهکارهای مهم برای تامین برق در ساعات اوج بار شبکه است. 


وی باتوجه به اینکه بیشترین مشترکان برق هرمزگان را بخش خانگی تشکیل می دهند، گفت: این مشترکان نقش تعیین کننده ای در کاهش پیک بار شبکه دارند و اگر در ساعات بعد از ظهر که بار شبکه به اوج خود می رسد، کولرهای اضافه را خاموش کنند و استفاده از سایر لوازم پرمصرف را به ساعات صبح منتقل کنند بار شبکه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و از  خاموشی ها کاسته خواهد شد.


این مسوول برق در هرمزگان از واحدهای صنعتی هم خواست، ساعات کاری خود را بگونه ای تنظیم کنند که در اوقات بعداز ظهر از برق کمتری مصرف کنند.
وی گفت: مشترکان صنعتی هرمزگان در صورت تمایل به استفاده از مزایای کاهش مصرف برق می توانند با انعقاد تفاهم نامه با شرکت توزیع نیروی برق استان از پاداش کاهش مصرف بهره‌مند شوند.


مصرف برق در هرمزگان در مجموع نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ مگاوات در شبانه روز است که حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات مصرف برق در روز مربوط به بخش خانگی است و در صورتی که این میزان به هزار و ۹۰۰ مگاوات در روز کاهش یابد با قطعی برق مواجه نمی‌شویم.


در حال حاضر یکهزار و ۴۰۰ مگاوات از بار شبکه برق هرمزگان مربوط به کولرها و لوازم سرمایشی است که مشترکان می توانند با خاموش کردن کولرهای اضافه و تنظیم درجه ترموستات کولر بر روی ۲۵ درجه حدود ۳۰ دردصد از مصرف کولر را کاهش دهند که این میزان معادل ۴۰۰ مگاوات خواهد بود.


شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ۷۲۷ هزار مشترک دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها