سند راهبردی مهارت استان هرمزگان تدوین شود/سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی ایجاد مراکز مهارت آموزی در استان دارد



معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه شورای مهارت هرمزگان با اشاره به اینکه دریا یک پتانسیل بسیار غنی برای هرمزگان است، گفت: در سطح استان هرمزگان اولین مرکزی که می توانیم ایجاد کنیم مرکز تخصصی حمل و نقل دریا است ما از این موضوع غافل بودیم و الان می دانیم که دریا نقشش چیست و نیاز است از این ظرفیت عظیم استفاده شود.

به گزارش صبح ساحل، «علی اوسط هاشمی»، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه شورای مهارت هرمزگان گفت: جامعه جهانی بر این باور است که سرعت تکنولوژی به نحوی است که همه چیز را در بر می گیرد و اگر دیر اقدام شود با خزان شغلی و از بین رفتن بسیاری از مشاغل روبرو خواهیم شد بنابراین بهترین استراتژی برای رخ ندادن این اتفاق، جلوگیری از شکاف مهارتی است. وی افزود: اساس را باید بر این بگذاریم که زیر ساخت ها را پایه گذاری کنیم تا بتوانیم خود را متناسب با نیازهای جامعه وفق داده و با تکنولوژی روز و پیشرفت آن ما نیز مهارت اموزی نیروی کار خود را پیش ببریم.


معاون وزیر کار بیان کرد: جامعه ما رو به جلو است و مستعد تغییر است برای آنچه که جزو الزامات امروز و فردا است ؛ همزمان با سرعت زایش تکنولوژی باید آن را به شاغلین حاضر وسعت دهیم تا از عهده کار بر بیایند در غیر اینصورت برای آنها هم تهدید خواهد بود.
وی ادامه داد: باید به سمت مهارت روی بیاوریم تا از هر زایش و رویشی فرصتی را خلق کنیم؛ عمر مهارت کوتاه شده است همانطور که عمر تکنولوژی هم کوتاه شده است؛ تنها نباید فیزیکی بیاندیشیم بلکه باید به نیروی انسانی و مهارت تخصصی بیاندیشیم.


رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهارداشت: باید در استان سند راهبری مهارت را داشته باشیم و با همکاری گروه‌های مرجع در رویش مشاغل و کارآفرینی نگاهشان به آینده در این سند دیده شود. وی افزود: پیوست نیروی انسانی مگا پروژه ها را نیاز داریم و باید همزمان با طرح ها پیوست نیروی انسانی هم دیده شود، این امر موجب امید آفرینی در جامعه می‌شود چرا که جوانان مطمئن می شوند بعد از آموزش دیدن وارد بازار کار خواهند شد.


هاشمی بیان کرد: باید دقت داشته باشیم که هر شرکتی که در مناقصات شرکت می کند تیم فنی و مهارتی خود را معرفی کنند و با این هدایت ها به موفقیت خواهیم رسید و نیروی ماهر و متخصص به کار در حوزه تخصصی خود مشغول می‌شود. وی عنوان کرد: ما نیاز داریم مهارت را از غربت و حقارت دربیاوریم و نگذاریم مهارت زیر سایه مدرک گرایی در غربت قرار گیرد باید با ارزیابی آنهایی که صاحب تجربه و مهارت هستند ارزش گذاری مهارتی شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در مرزهای کشور دپارتمان ملی مهارت مرز ایران را راه اندازی کردیم تا مرز نشینان از ثروت این طرح استفاده کنند. وی با اشاره به توسعه مراکز و دپارتمان‌های مهارت افزایی در کشور توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: پس از انقلاب کلا 17 دپارتمان مهارت داشتیم در این یکی دو سال 60 دپارتمان جدید با همکاری استانداران و مدیران کل راه اندازی شده است.


وی ادامه داد: برای احترام به جامعه زنان پیشنهاد ایجاد دپارتمان ملی و مرکز تخصصی زنان ساحلی را داده‌ایم، این دپارتمان به صورت ملی است اما مرکزیت آن در هرمزگان هرمزگان خواهد بود. رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر آمادگی ایجاد مراکز آموزشی در استان هرمزگان گفت: هرمزگان دارای ظرفیت‌های زیادی است که می‌توان با آموزش نیروی ماهر میزان قابل توجهی شغل ایجاد کرد، ما می‌توانیم نیروی ماهر مورد نیاز را در مراکز تخصصی تربیت و روانه بازار کار کنیم. وی افزود: ما امادگی داریم به هر میزان که استان هرمزگان نیاز داشته باشد مراکز آموزشی تخصصی در این استان ایجاد کنیم.


هاشمی گفت: آمادگی مهارت آموزی رانندگان کامیون و حمل و نقل سنگین را داریم تا حجم تصادفات و کشته‌های جاده‌ای کاهش یابد.
وی با تاکید بر نیاز به انعقاد قرارداد دوجانبه بین استانداری هرمزگان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای و تعیین اهداف توسعه مهارت افزایی اظهار داشت: هرمزگان نیازمند مرکز تخصصی آموزشی نفت و گاز است این مرکز باید ایجاد شود تا سرمایه‌گذارانی که مایل به فعالیت در این حوزه هستند نسبت به تامین نیروی متخصص دغدغه نداشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها