شورای اسلامی سیاهوی بندرعباس:

زلزله امروز ترک‌خوردگی‌های قبلی منازل را بیشتر کرد



رییس شورای دهستان سیاهو بندرعباس گفت: زمین لرزه پنج ریشتری امروز موجب ترک‌ خوردگی بیشتر خانه‌های مردم در این دهستان بیشتر شد.

 

به گزارش صبح ساحل، حمید عسکری افزود: زمین لرزه پنج ریشتری امروز هر چند به شدت زمین لرزه‌های ۲۳ آبان ماه نبود اما بسیار شدید بود و موجب ریزش برخی دیوارها هم شد.

وی ادامه داد: صاحبان خانه‌هایی که در زمین لرزه ۲۳ آبان ترک برداشته‌اند اغلب در چادر زندگی می‌کنند و کسی در خانه‌ها حضور ندارد.

 

همچنین فرماندار بندرعباس در این‌باره گفت: زمین لرزه پنج ریشتری امروز در منطقه سیاهو بندرعباس به واحدهایی که از زمین لرزه ۲۳ آبان خسارت دیده بودند آسیب وارد کرد.

عزیزاله کناری افزود: هم اکنون تیم‌های ارزیاب هلال احمر در منطقه حضور داشته و درحال بررسی خسارت‌ها هستند.

وی ادامه داد: گزارش‌های دریافتی بروز خسارت در زیرساخت‌هایی همچون شبکه انتقال آب و توزیع برق و یا شبکه‌های ارتباطی را در خود ندارند و چنانچه حادثه و مساله‌ای برای این بخش رخ دهد با هماهنگی نهادهای متولی به سرعت رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: بخشدار مرکزی بندرعباس هم به منطقه متاثر از زمین لرزه عزیمت کرده تا از نزدیک موارد احتمالی را پیگیری و دنبال کند و بخشدار قلعه قاضی هم بررسی های اولیه را به پایان رسانده است.

 

به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت ۱۱ و یک دقیقه و ۵۶ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زمین لرزه در ۳۱ کیلومتری قلعه قاضی، ۳۷ کیلومتری تخت و ۳۸ کیلومتری فین در استان هرمزگان بوده است.

هرمزگان جزو مناطق پر خطر از نظر رخداد طبیعی زمین‌لرزه است و در ۲۳ آبان ماه نیز ۲ زمین لرزه بالای ۶ ریشتر در بخش فین شهرستان بندرعباس رخ داد.

 

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها