با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان؛

زنگ زمین پاک در دبستان دخترانه شهرک مروارید به صدا درآمد



صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی زمین پاک، زنگ زمین پاک در مدرسه دخترانه مروارید شهرک مروارید بندرعباس به صدا درآمد.
به گزارش صبح ساحل، آیین روز جهانی زمین پاک با حضور مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، رئیس هیأت مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس و جمعی از دانش آموزان و معلمان، در مدرسه هیات امنایی مروارید شهرک مروارید بندرعباس برگزار شد.
«مسیحی تازیانی»، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در این آیین اظهار کرد: برگزاری این مراسم‌ها، یادآور این بوده که ما یک زمین داریم و این زمین میراثی است که از گذشته های دور به دست ما رسیده و در آینده نیز به دست افرادی دیگر می رسد و سهم ما حفاظت صحیح از این میراث گران‌بها است. تازیانی بر لزوم استفاده صحیح از منابع پیرامونی تاکید و  افزود: باید به نحوی از منابع انرژی زمین و انرژی هایی که به دست می آوریم به نحو مطلوب استفاده نماییم که اصراف نشود و با خاموش کردن یک لامپ در هر منزل می توانیم قریب به ۴ نیروگاه را با کاهش فشار مواجه کنیم. وی دانش آموزان را به عنوان یک سرمایه اجتماعی توصیف و تصریح کرد: دانش آموزان به عنوان مهندسان و معلمان آینده می توانند چیزهایی را که از معلمان خود یاد می گیرند، برای نسل آینده نیز آموزش دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به اینکه دانش آموزان به عنوان محافظان زمین می توانند  اقدامات خوبی را انجام دهند، ابراز کرد: یکی از اقداماتی که می تواند اثرگذار باشد، تذکر نحوه مصرف پلاستیک به اهل خانواده و تجزیه ناپذیری پلاستیک در زمین می تواند مورد توجه قرار گیرد.
«جعفری»، رئیس هیأت مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در این مراسم با تاکید بر این نکته که حفظ محیط زیست باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود گفت: دانش آموزان نقشی غیرقابل انکار در توسعه این فرهنگ از طریق خانواده های خود در سطح جامعه دارند.
جعفری افزود: شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان صنعتی سبز، حفظ و صیانت از محیط زیست را در استراتژی خود قرار داده است و اجرای بسیاری از پروژ ها و فرآیند تولید با در نظر گرفتن استاندارهای زیست محیطی اجرا می شود.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها