میزان زکات فطره در هرمزگان اعلام شد



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در اطلاعیه ای میزان زکات فطره مردم استان را اعلام کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده افزود: اگر کسانی بخواهند برنج ایرانی را مبنای محاسبه زکات فطره قرار دهند به ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و اگر کسانی برنج خارجی را مبنا قرار دهند، ۱۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.
وی با ذکر این نکته که گندم قوت غالب مردم است، عنوان کرد: زکات فطره برای افرادی که قوت غالب آن‌ها گندم است، به ازای هر نفر ۴۳ هزار تومان تعیین شده است.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان اظهار کرد: کفاره عذر غیر عمد برای افرادی که به هر دلیلی عذر موجهی برای روزه نگرفتن دارند مانند زنانی که به کودکان خود شیر می‌دهند و افراد بیمار، به ازای هر روز ۸ هزار تومان تعیین شده است و به ازای یک ماه ۲۴۰ هزار تومان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: روزانه ۴۸۰ هزار تومان کفاره روزه نگرفتن عمدی محاسبه شده است؛ یعنی به ازای یک ماه روزه نگرفتن عمدی در ماه مبارک رمضان، ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کفاره تعیین و مشخص شده است.
وی یادآورشد: براساس بررسی‌هایی که از بازار شهر بندرعباس به عمل آمد زکات فطره برای شهرستان بندرعباس و سایر شهرستان‌های مجاور محاسبه شد.

 

به گزارش صبح ساحل، ماه مبارک رمضان امسال هم روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند. زکات فطره یا فطریه یکی از فروع دین اسلام است که در عید فطر پرداخت می‌شود.

از غروب شب عید فطر می‌تواند فطریه را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلّف باید فطریه را پیش از نماز عید بدهد، اما اگر نماز عید نمی‌خواند می‌تواند دادن فطریه را تا ظهر تأخیر بیاندازد و در صورتی که دسترسی به فقیر دارد کنار گذاشتن فطریه، کافی نیست؛ اما اگر تا ظهر دسترسی به فقیر نداشت، فطریه را کنار بگذارد و هرگاه دسترسی پیدا کرد به فقیر بدهد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی‌شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها