بیش از ۵۳ هکتار از اراضی ملی جزیره قشم رفع تصرف شد



رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۵۳ هکتار از اراضی ملی جزیره قشم به ارزش بیش از یک هزار و ۷۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هدف احقاق حقوق مردم و مقابله با زمین‌خواری انجام شده است.

وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منطقه آزاد قشم و ماموران نیروی انتظامی تخریب شده است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان توضیح داد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل «دیوارچینی، پی سنگی، سد و بند خاکی» بود که در شهر «رمکان، روستاهای دفاری، کابلی، گامبرون و محدوده ژئوپارک» قشم قرار داشت.

قهرمانی اضافه کرد: ارزش تقریبی این اراضی، افزون بر یکهزار و ۷۲ میلیارد ریال است که پس از رفع تصرف، به بیت المال اعاده شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه است، گفت: بر اساس اهداف و اولویت‌های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، با هرگونه زیاده خواهی و تخلف در این خصوص، قاطعانه برخورد خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها