ناجیان غریق، نوروز امسال ۱۵ نفر را در آب‌های ساحلی قشم نجات دادند



رییس هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد قشم گفت: با فعالیت ۲۰ ناجی غریق در نقاط خطر آفرین و پر حادثه سواحل این جزیره با هدف کمک به حفظ جان گردشگران و پیشگیری از غرق شدگی احتمالی آنان در تعطیلات نوروزی، ۱۵ نفر از خطر مرگ نجات یافتند.

به گزارش صبح ساحل، «اسماعیل دلشاد»، رییس هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد قشم روز سه شنبه با اعلام پایان ماموریت موفقیت آمیز هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد قشم در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در سواحل این جزیره، گفت: ۲۰ ناجی غریق در این تعطیلات در ۶ نقطه خطر آفرین و پر حادثه سواحل سرزمین آب و آفتاب از جمله سینما دریا، پارک زیتون، آفتاب ۲، جزایر ناز، سوزا و کمپ هامون مستقر بودند که موفق به نجات ۱۵ گردشگر و مسافر نا آشنا به فنون شنا در آب های ساحلی، خستگی از شنا در دریای مواج و نداشتن مهارت شنا در راه بازگشت به ساحل شدند و آنها را به سلامت به ساحل رساندند.

وی ادامه داد: این ۲۰ ناجی غریق در مدت زمان حضور خود از (۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۲) در نقاط خطر آفرین و پر حادثه سواحل جزیره قشم توانسته اند جان این تعداد مغروق را در سطح یک غرق شدگی (فرد غرق شده ضربان قلب و تنفس دارد)، سطح دو غرق شدگی (فرد غرق شده ضربان قلب دارد، اما تنفس ندارد) و سطح سوم غرق شدگی (فرد غرق شده نه ضربان قلب و نه تنفس دارد) نجات دهند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد قشم توضیح داد: در مدت یادشده و با تلاش این ناجیان غریق بیش از دهها ماموریت امداد و نجات ساحلی، احیای قلبی، پانسمان و بانداژ اعضای بدن گردشگران و مسافران نوروزی در اثر جراحت و برخورد با صخره های مرجانی و گزش توسط عروس دریایی و سفره ماهی انجام شد و ناجیان غریق توانستند با بیش از دهها ساعت رصد پایش دریایی در آب های ساحلی جزیره قشم میزبانی شایسته برای گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به این جزیره زیبا باشند.

دلشاد اضافه کرد: در این مدت با پیش‌ بینی و پیشگیری، مراقبت، محافظت و اقدامات به موقع گروه‌ های نجات غریق و غواصی منطقه آزاد قشم از بروز حوادث بسیاری در سواحل این جزیره پیشگیری شده است.

وی گفت: استقرار این ناجیان غریق از هفت استان کشور همزمان با آماده سازی و نصب تابلوهای هشدار زود هنگام (خطر غرق شدگی، حمله سفره ماهی و رفت و آمد با قایق های غیر مجاز ممنوع) ۱۰ دکل دیده بانی و استقرار سه ایستگاه امداد و نجات در سواحل مختلف این جزیره انجام شده بود.

رییس هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد قشم از حمایت و پشتیبانی مدیران و معاونان سازمان منطقه آزاد قشم، نیروهای دریابانی، اورژانس ۱۱۵، هلال احمر، فرمانداری، بخشداری، ناخدایان و قایق داران بومی، جامعه محلی و به ویژه اصحاب رسانه در پوشش خبری فعالیت های این هیات و نشر هشدارهای اعلام شده از سوی ناجیان غریق برای گردشگران و مسافرین نوروزی تقدیر کرد.

وی افزود: امیدواریم این پویش نه به غرق شدگی در سواحل و آب های جزیره قشم نه فقط در ایام نوروز بلکه در تمام فصول سال تا تشکیل یگان امداد و نجات ساحلی و دریایی هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد قشم به عنوان متولی این امر ادامه داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها