سند کاداستر ۹۰ درصد حریم ۶۰ متری سواحل هرمزگان صادر شد



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: سند کاداستر جهت حفظ حقوق بیت المال و مقابله با تصرف‌های غیرمجاز و تغییر کاربری، برای بیش از ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل استان به مساحت بیش از ۹۲۴ کیلومتر صادر شد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: هدف از صدور سند برای این اراضی، اعمال حاکمیت بهتر جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، تصرف غیرقانونی و دست اندازی به حریم و بستر دریاست و در نیمه نخست امسال برای ۱۰۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در استان هرمزگان، سند کاداستری صادر خواهد شد.

وی افزود: تاکنون برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی به مساحت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار و بیش از ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان هرمزگان نیز به مساحت ۵۲ هزار هکتار سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

رییس شورای قضایی هرمزگان اضافه کرد: در خصوص اجرای حدنگاری املاک دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح نیز بیش از ۸۰ درصد از املاک یادشده حدنگاری و سند مالکیت آن‌ها صادر شده و مشخصاتشان در بانک اطلاعات کاداستر استان تثبیت و جانمایی شده است.

قهرمانی گفت: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در خصوص صدور اسناد رسمی برای اراضی ملی و دولتی گام‌های بلندی برداشته شده که این موضوع نتیجه مهمی را در پیشگیری از تصرف‌های غیرقانونی، ایجاد شفافیت و تثبیت مالکیت دولت به دنبال داشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها