رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد:

هرمزگان سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ پرستار نیاز دارد/ فراخوان جذب هیأت علمی در دانشکده میناب



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بااشاره به اینکه مراکز آموزشی میناب و بندرلنگه تک رشته‌ای بوده که با توجه به سند بالادستی آمایش سرزمینی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیاز منطقه، مجوز دانشکده بهداشت میناب و مجوز دانشکده پرستاری بندرلنگه با سه رشته تحصیلی پرستاری، مامایی و فوریت‌های پزشکی گرفته شد.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر غلامعلی جاودان در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود:‌ توسعه زیرساخت های آموزشی شرق و غرب دانشگاه علوم پزشکی به مرکزیت بندرلنگه در غرب و میناب در شرق هرمزگان در دست اجراست.

وی یادآور شد: دانشکده پرستاری بندرلنگه از سال ۹۱ راه‌اندازی شده و مجتمع عالی سلامت میناب هم در سال ۹۱ آغاز به کار کرده که در رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی و بهداشت هم دانشجو پذیرش می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اعلام اینکه فراخوان جذب هیأت علمی مورد نیاز این دانشکده ها در دستور کار دانشگاه و وزارت است، اضافه کرد: ۲ نفر هیأت علمی تا کنون برای دانشکده بندرلنگه جذب شده و همچنین برای دانشکده میناب فراخوان جذب هیأت علمی اعلام شده است.

وی افزود: گروه بُرد پرستاری و گروه بُرد مامایی وزارت بهداشت توان علمی این دانشکده‌ها را در تربیت نیروی متخصص پرستار و ماما تایید کرده‌اند.

دکتر جاودان با بیان اینکه طبق تفاهمنامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی ساختمان آموزشی، اداری، مهارت‌های بالینی و خوابگاه ضروری است، خواستار همکاری و جلب مشارکت خیران، استاندار، فرمانداران این دو شهرستان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در تحقق این امر شد.

جاودان افزود: همچنین مجتمع عالی سلامت بستک به عنوان یک آموزشکده به تربیت و تعلیم بهورزان مورد نیاز مناطق محروم و روستایی هرمزگان در غرب این استان می پردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این استان همزمان با به توسعه مراکز درمانی برای رفع‌نیازهای خود به تربیت سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ پرستار نیاز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خطاب به همکاران خود گفت: با توجه به شرایط اقلیمی آب و هوا، چالش‌های رفت و آمد و شرایط خاص این استان، تعداد رشته‌های تحصیلی مرتبط مورد تقاضای استان مشخص و پیشنهاد شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها