عربستان، سفیر سوئد در ریاض را در مخالفت با سوزاندن قرآن احضار کرد



 وزارت امور خارجه عربستان از احضار سفیر سوئد در ریاض برای اعلام مخالفت شدید با هتک حرمت قرآن کریم در این کشور خبر داد.

         

به گزارش صبح ساحل، به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، وزارت امور خارجه عربستان سعودی شامگاه یک شنبه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که در رابطه با اقدام یک مرد 37 ساله به نام «سلوان مومیکا» در هتک حرمت قرآن کریم در مقابل مسجد مرکزی شهر استکهلم، پایتخت سوئد در نخستین روز عید سعید قربان، «پیترا میناندر»، سفیر این کشور در ریاض را احضار کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، «ساره السید»، معاون وزیر امور خارجه عربستان در امور دیپلماسی عمومی در دیدار با سفیر سوئد در ریاض، مخالفت قاطع کشورش با اقدام این فرد افراط گرای عراقی تبار در پاره کردن و سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در مقابل مسجد مرکزی استکهلم را به وی ابلاغ کرده است.

در دیدار السید با میناندر همچنین وزارت امور خارجه عربستان از دولت سوئد درخواست کرده تا تمام اقدامات در تضاد مستقیم با تلاش های بین المللی در راستای گسترش ارزش های مدارا، میانه روی و دوری از خشونت و باعث تضعیف احترام متقابل و لازم به روابط میان مردمان و کشورها را متوقف کند.

این وزارتخانه همچنین بیانیه روز پنج شنبه خود را یادآور شد که در آن، دولت عربستان هتک حرمت قرآن کریم در مقابل مسجد مرکزی استکهلم در نخستین روز عید قربان توسط فرد مذکور پس از دریافت مجوز از پلیس سوئد با استناد به یک حکم قضایی را به شدت محکوم و تقبیح کرده بود.

این در حال است که وزارت امور خارجه سوئد نیز عصر یک شنبه در بیانیه ای، اعلام کرد که دولت این کشور حادثه هتک حرمت به قرآن کریم در مقابل مسجد مرکزی شهر استکهلم را محکوم می کند و آن را اقدامی ضد اسلامی می داند.

این وزارتخانه در بیانیه خود در این باره آورده است: دولت سوئد به طور کامل درک می کند که اقدامات ضد اسلامی انجام شده توسط افرادی در جریان تظاهرات در سوئد، می تواند برای مسلمانان توهین آمیز باشد؛ ما این اقدامات که به هیچ وجه بیانگر دیدگاه های دولت سوئد نیست را به شدت محکوم می کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها