کلاهبرداری با درج آگهی جعلی آموزش آنلاین در هرمزگان



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی فردی که با درج آگهی جعلی آموزش آنلاین و دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ احسان بهمنی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر اینکه در سایت آموزش آنلاین با شخصی که خود را استاد معرفی نمود جهت کلاس آنلاین بیعانه پرداخت کرده و فایلی در اختیار ایشان قرار نگرفته، پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در سایت آموزش آنلاین با آگهی خدمات آموزش آنلاین مواجه شده که جهت خرید با فردی که خود را استاد دوره معرفی کرده ارتباط برقرار نموده و تماس گرفته سپس وی با ارائه شماره کارت و دریافت بیعانه جهت ارائه خدمات اعتماد مشتری را جلب کرد.

وی بیان کرد: مالباخته پس از واریز وجه به حساب معرفی شده در ساعت مقرر نه تنها هیچ فایل آموزشی دریافت نکرد، حتی فروشنده از پاسخگویی به تماس فرد امتناع کرد با بررسی مستندات و اظهارت شاکی و انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس هشدارهای ارائه شده جهت خرید از سایت‌های اینترنتی به اینماد توجه کرد، صرف دیدن نماد قابل اعتماد نیست گرچه ممکن است عکس نماد روی سایت قرار گرفته باشد، روعلامت اینماد کلیک کردهو از صحت مجوز آن سایت جهت فعالیت مطمئن شوید.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تاکید کرد: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها