رشد ۶۳درصدی صادرات کالاهای تولیدی از گمرک ‌قشم‌



مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از رشد ۶۳درصدی صادرات کالاهای تولیدی از این منطقه در بهار امسال در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل، مختار گرشاسبی ‌اظهار داشت: طی سه‌ماهه اول امسال 76 میلیون و 900 هزار دلار انواع کالای تولیدشده توسط شرکت‌های فعال در این منطقه به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: این حجم از کالاهای صادرشده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 63 درصد افزایش داشته است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای توسعه صادرات به بازارهای هدف به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس برنامه‌ریزی‌های خوبی جهت برقراری خطوط کشتیرانی مستقیم از بنادر قشم به خارج از کشور صورت گرفته است.

گرشاسبی اضافه کرد: کشورهای امارات متحده عربی، سومالی، قطر و کویت مهمترین مقاصد صادراتی محصولات تولیدشده در منطقه آزاد قشم را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های خوب صورت‌گرفته جهت تسهیل و توسعه صادرات، پیش‌بینی می‌شود که میزان صادرات منطقه آزاد قشم تا پایان سال به 500 میلیون دلار برسد.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش 30درصدی واردات از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته در این منطقه، گفت: در سه‌ماهه نخست امسال 31 میلیون و 200 هزار دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

به‌گفته گرشاسبی صادرات مجدد از منطقه آزاد قشم در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 159 درصد رشد داشته و به عدد بیش از 25 میلیون دلار رسیده است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اقدامات در دست انجام جهت رشد و پویایی هرچه بیشتر اقتصاد در این منطقه گفت: تراز تجاری این منطقه از ابتدای سال جاری معادل 45 میلیون دلار  مثبت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها