معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

بیمار ۱۴ ساله مینابی، وضعیت پایداری دارد



معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیمار ۱۴ ساله مینابی از شرایط بحرانی و خطر به وضعیت پایداری رسیده است.

 

به گزارش صبح ساحل، حسن زارعی افزود: سطح هوشیاری این بیمار اکنون به ۹ رسیده است.

وی گفت: اگر کوتاهی از افراد در این زمینه ثابت شود، از طریق مراجع قضایی و هیئت انتظامی نظام پزشکی بررسی می‌شود.

زارعی افزود: بعد از دو ماه عمل جراحی امکان آسیب دیدن بافت‌های مغز وجود دارد و این امر از لحاظ علمی هم ثابت شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در عمل این بیمار از مش مصنوعی استفاده شده است که به بافت‌های مغز آسیبی وارد نمی‌کند.

وی افزود: این بیمار ۱۴ ساله ۹ خردادماه، ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه با سطح هوشیاری ٤ توسط فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان میناب به این بیمارستان منتقل شد و سریعاً به اتاق عمل فرستاده شد.

زارعی گفت: به علت آسیب وارد شده به جمجمه این نوجوان در زمان تصادف، مغز وی متورم شده بود که مورد عمل جراحی کرانیوتومی (باز کردن جمجمه برای کاهش فشار داخل مغز و از بین رفتن تورم) قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام این عمل، بیمار برای مراقبت‌های ویژه به مدت یک ماه در آی سی یو بستری شد و در این مدت بیمار سطح هوشیاری پایینی داشته و ارتباط برقرار نمی‌کرد، فقط ارتباط چشمی داشته و قادر به حرکت هم نبوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این بیمار ۲۷ تیرماه با علائم حیاتی گفته شده و با داشتن زندگی نباتی از بیمارستان مرخص شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ عمل جراحی بر روی بیمار انجام شده است، افزود: تیم پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب تا زمان بهبودی کامل بیمار در کنار وی هستند و همه تلاش خود را برای بهبودی کامل بیمار انجام می‌دهند.

زارعی درباره سوالات و ابهامات مطرح شده در مورد جمجمه و روند درمان بیمار گفت: مرحله برداشت بخشی از جمجه برای درمان این نوع آسیب در دنیا مرسوم و بخشی از روند درمان است.

 

گفتنی است که پیشتر در بیمارستان میناب والدین و اقوام یک نوجوان اقدام به شکستن شیشه‌های بیمارستان و ایجاد درگیری کردند و دلیل آن را نیز گم شدن بخشی از جمجمه بیمار خود در بیمارستان عنوان کرده بودند. این مسئله بازتاب بسیاری داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها