مدیرعامل برق منطقه‌ای استان هرمزگان خبر داد:

افتتاح پروژه‌های بزرگ برق منطقه‌ای با حضور رئیس‌جمهور



۹ پروژه بزرگ برق‌رسانی بااعتباری بالغ‌بر 22 هزار و900 میلیارد ریال در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به استان هرمزگان  آماده افتتاح است.
 
به گفته فرشاد آدینه پور مدیرعامل برق منطقه‌ای هرمزگان این طرح‌ها در جهت تقویت شبکه برق و رضایت‌مندی مشترکان اجرا می‌شود. 
وی پُست 132/400 کیلوولت تزرج حاجی‌آباد را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های برق‌رسانی در جنوب کشور ذکر کرد که تأمین بار منطقه حاجی‌آباد از این پست اتفاق خواهد افتاد. این پروژه با ظرفیت ۴۰۰ مگاوات آمپر و با اعتباری حدود  10 هزار میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.
 
 
 
 پُست 63/230 کیلوولت بندر خمیر
آدینه پور از دیگر پروژه‌های شاخص افتتاحی در سفر رئیس‌جمهور به استان را پُست 63/230 کیلوولت بندر خمیر اعلام کرد که این پروژه  با ظرفیت ۲ درصد، ۲۵ مگاولت آمپر و بااعتباری بالغ‌بر به پنج هزار میلیارد ریال وارد مدار شده است .این پُست درواقع برق منطقه سایه خوش و دژگان بندرلنگه و بندر خمیر تأمین می‌کند و با وارد مدار شدن این پست درواقع پایداری برق در منطقه غرب بندر خمیر به وضعیت مطلوبی می‌رسد.
 
 پست خط ۶۳ کیلوولت در محدوده سایت حسنلنگی بندرعباس
پروژه مهم دیگر پست خط ۶۳ کیلوولت از پست 230 پردیس در محدوده سایت حسنلنگی بندرعباس به طول ۳۰ کیلومتر است. مدیرعامل برق منطقه‌ای هرمزگان اعتبار این طرح را بالغ‌بر یک هزار و 800 میلیارد ریال عنوان کرد.
آدینه پور به  افزایش ظرفیت پُست ۱۳۲ کیلوولت دشتی پارسیان بااعتبار 500 میلیارد ریال، توسعه فیدرخانه و افزایش ظرفیت فاز اول پُست ۶۳ کیلوولت آنامیس سیریک بااعتبار 600 میلیارد ریال، احداث  پست 63 کیلوولت باورد(فازیک) و خط ارتباطی آن در بندرلنگه با اعتباری بالغ‌بر یک هزار و 800 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی  که در سفر رئیس‌جمهور وارد مدار تولید می‌شود. 
 
 
افتتاح  پست ۶۳ کیلوولت تولید برق در بیمارستان جدید ۵۳۰ تختخوابی 
مدیرعامل برق منطقه‌ای هرمزگان  از افتتاح  پست ۶۳ کیلوولت تولید برق در محل بیمارستان جدید ۵۳۰ تختخوابی بندرعباس در هفته دولت خبر داد که این پروژه با اعتباری یک هزار و 500 میلیارد ریال، مختص بیمارستان نیست بلکه بخشی از توسعه شهر بندرعباس در آن منطقه را پوشش خواهد داد. آدینه پور در ادامه در خصوص  توسعه فیدرخانه و افزایش ظرفیت پست 132 کیلوولت سر چاهان در حاجی‌آباد 700 میلیارد ریال  و افزایش ظرفیت پست 63 کیلوولت دژگان در بندر خمیر با هزار میلیارد ریال مطالبی ایراد کرد.
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها