نیروی دریایی عربستان فرماندهی دو نیروی بین المللی را برعهده گرفت



وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که در "مراسم رسمی که در مقر پایگاه پشتیبانی نیروی دریایی آمریکا در ناوگان پنجم در بحرین برگزار شد"، نیروی دریایی عربستان فرماندهی دو نیروی بین المللی در حاشیه خلیج فارس را برعهده گرفت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، وزارت دفاع عربستان سعودی تاکید کرد که نیروی دریایی این کشور فرماندهی دو نیروی بین‌المللی مرتبط با تحکیم امنیت دریایی در خلیج فارس را طی مراسمی که در ناوگان پنجم آمریکا در بحرین برگزار شد، برعهده گرفت.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی عربستان امروز وظایف فرماندهی نیروهای ترکیبی ۱۵۲ متشکل از نیروی دریایی بحرین و فرماندهی نیروی حراست نیروی دریایی انگلیس را بر عهده گرفت.

برد کوپر، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده و ناوگان پنجم آمریکا نیز بر اهمیت نقش گروه ترکیبی ۱۵۲ در تامین امنیت ناوبری دریایی، حفظ و گسترش صلح در منطقه تاکید کرد.

این مقام نظامی آمریکا از "شایستگی و حرفه‌ای بودن نیروی دریایی عربستان و دستاوردهای آن در بسیاری از عملیات‌های مشترک بین المللی" تقدیر کرد.

سرهنگ عاصم العمری، از نیروی دریایی عربستان نیز در سخنرانی خود به آمادگی کامل نیروهای دریایی برای انجام وظایف محول شده در فرماندهی این نیرو اشاره کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها