احتمال گرد و خاک و ناپایداری‌های وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان



رییس اداره هواشناسی قشم نسبت به تداوم فعالیت سامانه فصلی توام با رشد ابر در ارتفاعات، رگبار پراکنده باران و رعد و برق، تُندباد لحظه ای با احتمال گرد و خاک و ناپایداری های وضعیت جوی و دریایی در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب (جمعه) در استان هرمزگان هشدار داد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی قشم  با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: در ساعت های صبح تا ظهر امروز، دریا با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی نسبتا مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی بیشینه سرعت وزش باد در محدوده دریای عمان و شرق تنگه هرمز در این ساعت ها به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج دریا به ۱۵۰ سانتی متر خواهد رسید.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در این مدت، با توجه به مواج بودن دریا توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد دریایی اجتناب کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان هرمزگان برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت بپذیرد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از ساعت های بعدازظهر امروز از شدت باد در مناطق دریایی کاسته خواهد شد و وزش باد جنوب شرقی در ساعت های صبح تا ظهر فردا نیز (با شدت کمتری نسبت به امروز) پدیده غالب در مناطق دریایی به ویژه شرق تنگه هرمز خواهد بود.

وی گفت: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب، با توجه به رشد ابر، در ارتفاعات استان رگبار پراکنده باران و رعد و برق، گاهی تُندباد لحظه ای با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی و صاعقه در ارتفاعات استان وجود دارد از این رو توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و نیز صعود به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی اظهار کرد: در ساعت های عصر تا اوایل شب، احتمال افزایش ابرناکی و افزایش لحظه ای سرعت باد گاهی گرد و خاک در مناطق ساحلی و دریایی دور از انتظار نخواهد بود و در ساعت های صبح فردا نیز در سواحل و جزایر مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی بیان کرد: نوسانات دمایی در روزهای آینده تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۰ درجه و ۸۹ درصد و شهر قشم را ۳۱ و ۸۸ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها