حفاظت محیط زیست هرمزگان:

مکان‌های تخلیه پسماندهای صنعتی، عامل انتشار بوی نامطبوع است



مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان از شناسایی یکی از علت های انتشار بوی نامطبوع روستاهای غرب بندرعباس خبرداد.

            

به گزارش صبح ساحل، حبیب مسیحی تازیانی صبح امروز (۲۰ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، افزود: انتشار بوی بد و آزاردهنده در روستاهای غرب بندرعباس و روستاهای شرق بندرخمیر موجب گلایه مردم این مناطق شده است.

وی ادامه داد: این اداره کل ضمن پایش‌های شبانه روزی با جدیت موضوع را پیگیری کرد و جلسات متعدد با حضور اعضاء کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا و شرکت‌های پالایشی و نفتی برگزار و احتمالات ممکن بررسی شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در پی پایش‌های شبانه روزی تیم کارشناسی این اداره کل، چند مکان تخلیه پسماندهای صنعتی در مناطق همجوار صنایع غرب بندرعباس شناسایی شد که می‌تواند یکی از علت های انتشار بوی نامطبوع در این روستاها باشد. 

وی خاطرنشان کرد: تعیین ماهیت پسماندهای تخلیه شده و تطبیق پسماندهای تولیدی ناشی از فرآیندهای صنایع پالایشی و نفتی غرب شهر بندرعباس با این پسماندها و شناسایی واحدهای صنعتی آلاینده در دست پیگیری و ارجاع به دستگاه قضایی است.

     

استشمام بوی نامطبوع نفت و گاز در بندرخمیر
چند روز است بوی نامطبوع در روستاهای شرق بندرخمیر منتشر شده که شدت بو به مراتب بيشتر از قبل و تا حدي است كه باعث بيدار شدن شهروندان شده است.
به گزارش خمیرخبر بوی نامطبوع مشتقات نفتی و یا گازی دوباره همه محلات شهر بندرخمیر را فرا گرفته است.
شدت این بو به حدی است که داخل منازل كولر دار هم احساس میشود و باعث بيدار شدن مردم شده اس. شهروندان نگران سلامتی بچه ها و افراد بيمار هستند.
بارهاست كه شب هنگام در بندرخمير و توابع اين بوي نامطبوع احساس ميشود و با توجه به گلایه شهروندان هنوز دستگاههای مربوطه با اين واحد متخلف كه مخل سلامت و آسايش ده ها هزار نفر انسان است، برخورد قانوني ننموده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها