بهبود وضعیت آبی ۲۳۰۰ نفر از جمعیت «سرخون» بندرعباس



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با اجرای عملیات کف شکنی ۲ حلقه چاه، تامین آب آشامیدنی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از جمعیت دهستان سرخون بندرعباس و روستاهای اطراف آن بهبود یافت.

             

به گزارش صبح ساحل، عبدالحمید حمزه‌پور روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها، با اشاره به کاهش شدید آبدهی چاه های آب آشامیدنی منطقه سرخون و فتح الجلیل از توابع بندرعباس افزود: برای افزایش آبدهی چاه‌های تامین آب آشامیدنی سرخون و گذر از تنش آبی، عملیات کف شکنی چاه‌ها از ابتدای امسال در دستورکار قرار گرفت که با انجام آن، وضعیت آب مشترکان سرخون و روستاهایی که از این چاه‌ها تامین آب می‌شدند، رفع شد.

وی بیان کرد: با انجام عملیات کف شکنی و تعویض الکتروپمپ، میزان آبدهی چاه‌های آب سرخون ۱۶ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

مدیرعامل آبفا هرمزگان، اعتبار هزینه شده برای اجرای عملیات کف شکنی، تعویض الکتروپمپ شناور و افزایش عمق نصب پمپ را ۲۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

پیش از این نیز مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هرمزگان گفته است؛ برای تامین آب مشترکان و گذر از تابستان بدون تنش سال ۱۴۰۲، افزایش دبی چاه‌های تامین آب آشامیدنی این استان به ظرفیت ۲۸۴ لیتر بر ثانیه پیش‌بینی شده است.

حمزه‌پور بیان کرده است: اقدامات آبفا در این زمینه بدون وقفه ادامه دارد و برای رفع نیاز آبی جمعیت هرمزگان، ۷۴ لیتر بر ثانیه در قالب حفر چاه‌های جدید و ۱۷۴ لیتر بر ثانیه درقالب کف شکنی از ابتدای امسال برای گذر از تنش آبی انجام شده است.

کم بارشی و تداوم خشکسالی در سال‌های اخیر باعث افت چاه‌های تامین آب شهرها و روستاها شده و برخی از چاه‌ها نیز به طور کامل از مدار بهره‌برداری خارج شده‌اند.

حدود ۲۴ هزار حلقه چاه در استان هرمزگان وجود دارد که تنها کمتر از ۵۰۰ حلقه چاه آب آشامیدنی بوده و بقیه در حوزه کشاورزی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها