استاندار هرمزگان:

نرخ بیکاری استان در تابستان امسال کاهش یافت



استاندار هرمزگان گفت: طبق جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق اعلام این مرکز، نرخ بیکاری هرمزگان در تابستان ۱۴۰۱ حدود ۲۲.۶ درصد بوده که این نرخ در ارزیابی تابستان امسال به ۱۱.۵ درصد کاهش یافته است‌.

وی بیان کرد: ارزیابی نرخ بیکاری فصلی در سال ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد که بیکاری در هرمزگان طی تابستان امسال ۶ دهم درصد نسبت به فصل بهار کاهش داشته است‌ و این در حالی بوده که این استان همواره در فصل تابستان با افت اشتغال روبرو می‌شود اما خوشبختانه در دولت سیزدهم این مشکل رفع شده است‌.

نماینده عالی دولت گفت: طی یک سال گذشته برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای ایجاد شرایط اشتغال افراد بومی در صنایع و مشاغل استان انجام شده است که نتیجه آن کسب رتبه نخست در ایجاد شغل بوده است.

وی عنوان‌کرد: امروز بیشترین جذب نیروی کار در استان از طریق برگزاری آزمون و با رعایت عدالت انجام می‌شود، ضمن اینکه راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل نیز به کمک مبارزه با بیکاری در استان آمده است و جذب نیروهای پیمانکاری نیز منوط به استفاده از این سامانه شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها