نماینده سازمان ملل متحد در یمن نقشه راه برای صلح پایدار در این کشور را ترسیم می‌کند


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
نماینده سازمان ملل در امور یمن نقشه راه صلح در این کشور را ترسیم کرده است که به گفته وی متکی بر تعهدات محکم دولت بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و حوثی‌ها است. هانس گروندبرگ در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط که روز یکشنبه منتشر شد، گفت:هرگونه طرح صلح در یمن باید به صورت مرحله‌ای اجرا شود و همچنین به تامین آتش‌بس پایدار و تضمین خروج نیروهای غیر یمنی از این کشور بستگی دارد. منابع به الشرق الاوسط گفته‌اند که عقب نشینی به تکمیل مرحله اول طرح صلح مرتبط است که احتمالاً تا شش ماه طول می‌کشد. گروندبرگ به روزنامه گفت که یکی از موانع اصلی بر سر راه صلح پایدار، فقدان اعتماد بین طرف‌های متخاصم است که از زمان تصدی پست خود در آگوست ۲۰۲۱ به دنبال بازسازی آن بود. وی همچنین افزود:هدف میانجیگری سازمان ملل یک گفتگوی سیاسی جدی است که به وضوح در جهت پایان دادن به درگیری و صلح پایدار را فراهم می کند و آینده ای را که یمنی‌ها آرزوی آن را دارند آینده ای با حکمرانی پاسخگو، توسعه اقتصادی و شهروندی برابر ارائه می دهد.طرفین قبلاً متعهد شده‌اند که برای دستیابی به این هدف با ما همکاری کنند. و ما مشتاقیم اطمینان حاصل کنیم که نقشه راه تعهد آشکار طرفین را به گام‌های ملموس در جهت از سرگیری یک روند سیاسی فراگیر که تحت نظارت سازمان ملل متعلق به یمن است بیان می‌کند. در طول این مصاحبه، گراندبرگ همچنین بر لزوم احترام حوثی‌ها به قوانین بین‌المللی دریایی و توقف حملات خود به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، نیاز به حل و فصل مسالمت‌آمیز ناآرامی‌ها در جنوب کشور و اهمیت جوانان و زنان تاکید کرد. 
ولیعهد سعودی با سناتور آمریکایی لیندسی گراهام در الولا دیدار کرد
 نگاهی به عرب نیوز
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز یکشنبه با سناتور آمریکایی لیندسی گراهام در کمپ زمستانی در الولا دیدار کرد. ولیعهد و گراهام در این دیدار روابط عربستان و آمریکا، تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای و موضوعات مورد علاقه مشترک را بررسی کردند. سفیر عربستان سعودی در آمریکا، ریما بنت بندر و مایکل راتنی نماینده آمریکا در پادشاهی سعودی از جمله مقاماتی بودند که در این نشست شرکت کردند. روز شنبه، ولیعهد عربستان چند مقام آمریکایی را در همان مکان در AlUla پذیرفت. این مقامات شامل سناتور آمریکایی و رئیس کمیته اطلاعاتی منتخب سنا، مارک وارنر، سناتور مین، آنگوس کینگ، سناتور تگزاس جان کورنین، سناتور نیویورک، کریستن گیلیبراند، سناتور جورجیا، جان اوسف، و سناتور آریزونا، مارک کلی بودند. 
  
بخش خصوصی در دسامبر سال گذشته، ۲.۳ میلیون شغل برای سعودی ها ایجاد کرد
 نگاهی به عرب نیوز
داده های رسمی نشان می دهد که ۲.۳ میلیون شهروند سعودی در ماه دسامبر به بخش خصوصی پیوستند. گزارش منتشر شده توسط رصدخانه ملی کار نشان می‌دهد که از کل تعداد شهروندان، ۴۰.۸۲ درصد را زنان تشکیل می دهند. کل اشتغال در بخش خصوصی پادشاهی در دسامبر نسبت به ماه قبل با ۰.۹۲ درصد افزایش به ۱۰.۹ میلیون نفر رسید. داده‌ها نشان داد که ۸.۶ میلیون غیر سعودی نیز به نیروی کار بخش خصوصی پیوستند. این گزارش روند مثبتی را نمایش می‌دهد زیرا بخش خصوصی به گسترش نیروی کار خود ادامه می‌دهد و فرصت‌هایی را برای شهروندان ایجاد می‌کند. از مجموع کارگران غیر سعودی، تنها ۳.۸۶ درصد زن بودند.تنها در ماه دسامبر، افزایش خالص اشتغال شهروندان سعودی به ۴۴۷۹۶ نفر رسید که نشان‌ دهنده افزایش مداوم فرصت‌های شغلی در بخش خصوصی است. در ماه نوامبر، NLO اولین گزارش در نوع خود را منتشر کرد که نشان می داد تعداد سعودی‌ها با بیش از ۲۰ سال تجربه در بخش خصوصی بیش از ۱۲۳۰۰۰ نفر است. این گزارش همچنین تاکید کرد که این افزایش عمدتاً به تلاش‌های انجام شده توسط این بخش مانند مشوق‌های مالی و پاداش‌ها نسبت داده می‌شود. علاوه بر این شرکت‌های خصوصی نیز آموزش و توسعه مستمری را با حمایت دولت ارائه می‌دهند.علاوه بر این، شرکت‌های خصوصی نیز آموزش و توسعه مستمری را ارائه می‌دهند که با حمایت دولت، حفظ و برنامه‌های ملی‌سازی هدایت می‌شود. علاوه بر این در سال ۲۰۲۱ یک مطالعه نشان داد که بخش خصوصی پادشاهی، زنان را با نرخی دو برابر بیش‌تر از بخش دولتی استخدام می‌کند. از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا پایان سال ۲۰۲۰ تعداد زنان عربستانی در بازار کار ۶۴ درصد رشد کرد زیرا این کشور دستخوش چندین اصلاحات اجتماعی شد.مسیر تنوع اقتصادی عربستان سعودی به لطف گیگا-پروژه‌های جسورانه آن از جمله NEOM، که استعدادهای تازه را در بخش ساخت و ساز جذب می‌کند این کشور را به مرکزی برای فرصت‌های شغلی تبدیل کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها