بازگشت به کار ۲۸ هزار کارگر در شهرک‌های صنعتی



با راه‌اندازی مجدد هزار و ۴۴۰ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی، ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر به اشتغال بازگشتند.

    

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایرنا، فرشاد مقیمی رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اظهار داشت:انعقاد سه هزار و ۶۰۰ قرارداد واگذاری حق بهره برداری زمین به مساحت هزار و ۱۴۰ هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و افزایش آن به بیش از ۱۰۵ هزار قرارداد در سال ۱۴۰۲ رقم خورد.

      

وی از صادرات ۳.۵ میلیارد دلار کالا از سوی واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: این صادرات توسط بیش از هزار واحد صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی صورت گفت.

      

وی ادامه داد: بهره‌برداری از ۲ هزار و ۲۹۰ طرح صنعتی با اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر و افزایش واحدهای بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بیش از ۵۲ هزار واحد و اشتغال حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر رسید.

    

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از استقرار هشت هزار و ۷۹ واحد صنعتی با اشتغال ۱۷۰ هزار و ۴۴۹ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی خبر داد.

    

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد هزار و۴۴۰ واحد صنعتی راکد گفت: ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر به اشتغال بازگشتند.مقیمی تاکید کرد: افزایش ظرفیت تولید در ۲ هزا رو ۷۵۵ واحد فعال و ایجاد اشتغال برای ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر نیز در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت.

      

وی با اشاره به شناسایی ۴۱۶ نیاز فنآورانه واحدهای صنعتی گفت: این نیازها در جهت رفع ۹۹ نیاز با استفاده از ظرفیت فن بازارهای منطقه‌ای و مشاوران توسعه فناوری صورت گرفت.

    

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیان داشت: شناسایی ۳۴۲ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان و تبدیل ۱۶۱ واحد صنعتی به واحد دانش بنیان، شناسایی ۵۰۵ خوشه کسب و کار، پیاده‌سازی ۵۵ پروژه توسعه خوشه‌ای، خاتمه ۹ پروژه توسعه خوشه‌ای و اجرای ۵۵۵ برنامه عمل حمایت از خوشه‌ها از دیگر اقدامات در سال گذشته بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها