آغاز مبارزه با ملخ صحرایی در مراتع کوهستانی برنطین



مصطفي غلامپور با اشاره به اهميت مبارزه با آفات و ملخ‌ها در شهرستان رودان، افزود: برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها و آفات از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان استفاده خواهیم کرد و باید از ستاد مدیریت بحران نیز کمک بگیریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و دغدغه کشاورزان و باغداران باید این موضوع به‌خوبی مدیریت و رفع شود.

فرماندار شهرستان رودان خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با هجوم ملخ‌ها مردم و باغداران نیز پای‌کار هستند و همه باهم و با بسیج امکانات با این آفت مبارزه خواهیم کرد.

غلامپور با اشاره به‌ضرورت استفاده از هواپیمای سم‌پاش به‌منظور سرعت بخشی به عملیات مبارزه با ملخ‌ها اضافه کرد: با استفاده از هواپیمای سم‌پاش و سیستم‌های جدید قدرت مبارزه با این آفت افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع و تأکید و پیگیری استاندار هرمزگان در بحث مبارزه با هجوم ملخ‌ها در استان تصریح کرد: بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره جهاد کشاورزی و مردم پای‌کار هستند و ما باید تمام تلاش خود را به‌کارگیریم و با مدیریت واحدی کار مبارزه را انجام دهیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ضمن ارائه گزارشی از روند مبارزه با هجوم ملخ‌ها در سطح استان، خاطرنشان کرد: از تمامی ظرفیت‌ها و شیوه‌های نوین مبارزه با آفات در بحث هجوم ملخ‌ها استفاده خواهیم کرد.

علی باقرزاده همایی افزود: با حمایت وزارت و استاندار هرمزگان مبارزه جدی را با این آفات آغاز کرده‌ایم و امیدواریم که به‌خوبی بتوانیم مدیریت کنیم و اجازه ندهیم آسیبی به کشاورزان وارد شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفات عمومی باید در اولویت مراکز و مدیریت‌های جهاد کشاورزی قرار گیرد، ادامه داد: باید از تمام امکانات موجود در مناطق آلوده استفاده گردد تا این آفت ریشه‌کن شود.

باقرزاده بر لزوم استفاده از تجهیزات ایمنی توسط تیم‌های ردیابی و مبارزه در هنگام سم‌پاشی تأکید کرد و گفت: ایمنی و سلامت افراد باید در اولویت قرار گیرد، همچنین سم‌پاشی‌ها نیز در مناطقی صورت گیرد که به دام و یا مراتع آسیب وارد نشود.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان گفت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از هزار هکتار از مراتع کوهستانی برنطین آغازشده است.

ضیاءالدین صامتی افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه آلوده به ملخ صحرایی عملیات مبارزه با این آفت به‌خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خطر تکثیر و حمله ملخ‌ها به باغات و مزارع شهرستان رودان جدی است، اظهار کرد: ناهماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان حفظ نباتات یک فروند هواپیمایی سم‌پاش در شهرستان رودان مستقر خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها