مدیرعامل اتحادیه صیادان هرمزگان خبر داد

آلودگی دریا و کاهش صید ماهی گاریز در هرمزگان



مدیرعامل اتحادیه صیادان هرمزگان با اعلام خبر کاهش 20 درصدی صید ماهی گاریز در استان گفت: خشک‌سالی، ریختن فاضلاب‌های شهری و فاضلاب کارخانه‌ها و کشتی‌ها به دریا از عوامل کاهش صید ماهی است.

اسحاق تندرو گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل صید ۸۵ تن ماهی گاریز در استان صید شود.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایسنا اسحاق تندرو با بیان اینکه هرمزگان رتبه نخست صید آبزیان را در کشور دارد، افزود: این میزان صید ماهی گاریز در استان ۲۰ درصد کمتر از پارسال است.

مدیرعامل اتحادیه صیادان هرمزگان با بیان اینکه گاریز، در اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر و از خانواده ساردین ماهیان است، اظهار کرد: صید ماهی گاریز به‌صورت سنتی و با استفاده از تور است و در زمان صید ۱۰۰ نفر به صید این ماهی مشغول‌اند.

وی بیان کرد: ماهیان گاریز سطح زی و بیشتر در عمق کم در نوار ساحلی بندر شهید رجایی، ساحل نخل ناخدا، بستانو، بندرکلاهی، بندر تیاب، تولای قشم، کوهستک سیریک و شهرستان جاسک صید می‌شود.

تندرو خاطرنشان کرد: ماهی گاریز کباب شده غذای محبوب بندرعباسی‌ها در فصل تابستان است و در محله‌های قدیمی بوی این ماهی هر روز به مشام می‌رسد.

مدیرعامل اتحادیه صیادان هرمزگان با بیان اینکه این ماهی در بازار ماهی‌فروشان به ازای هر کیلوگرم ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است، ابراز کرد: ساخت‌وساز در حریم ساحل و صید بی‌رویه، استفاده از تور‌های محاصره‌ای و قاچاق سوخت از عوامل انقراض این ماهی ارزشمند در آینده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۸۷ هزار تن آبزی در هرمزگان صید می‌شود، تصریح کرد: ۳۰ هزار ماهی گیر در هزار و ۴۵۰ کیلومتر آب‌های ساحلی در صید انواع آبزیان فعال‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها