احداث آمادگاه مبارزه با ملخ در هرمزگان ضروری است



مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: احداث و تجهیز آمادگاه ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی و استقرار آن در این استان ضروری است که برای این امر نیاز به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش صبح ساحل، حمید دولتی اظهارامیدواری کرد: با مساعدت استاندار و وزارت جهاد کشاورزی این مهم محقق شود.

وی بیان داشت: درسال گذشته وامسال برای مبارزه با ملخ صحرایی ۱۸ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی وباغی هرمزگان بااستفاده از توان هوایی سمپاشی شد و ۱۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار نیز معادل ۸۷ درصد توسط تیم‌های زمینی و نیروهای دخیل در روند مبارزه صورت گرفت.


مدیر حفظ نباتات هرمزگان درخصوص هزینه مبارزه با ملخ صحرایی نیز گفت: ۶۵ میلیارد ریال (شامل ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی وملی و ۳۵ میلیارد ریال نیز دیون ایجاد شده نیازمند تامین اعتبار از محل منابع ملی واستانی) برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان هزینه شد.

 دولتی گفت: از این مقدار ۲۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه‌های جاری( از جمله سوخت، کرایه خودرو، حمل و نقل و پشتیبانی تیم‌های ردیابی)، ۵ میلیارد ریال برای تامین سوخت و روغن هواپیما و ۴۰ میلیارد ریال نیز برای تامین آفت کش مورد نیاز هزینه شد.

وی یادآورشد: باتوجه به تغییر جهت بادهای خلیج فارس از نیمه فروردین ماه جاری به شمال شرقی، بزرگ‌ترین دسته‌های ملخ صحرایی از عربستان، امارات، قطر و بحرین مستقیم به سمت ایران و استان‌های بوشهر و سیستان وبلوچستان وارد شد که کانون اصلی ریزش آنها هرمزگان بود.

 دولتی افزود: به همین خاطر نیز بیش از نیمی از مبارزه صورت گرفته علیه آفت ملخ صحرایی در کشور در استان هرمزگان انجام شد.

این مسوول، از هرمزگان به عنوان خط مقدم ریزش دسته‌های میلیونی ملخ‌های صحرایی مهاجم نام برد و تاکیدکرد: مبارزه همه جانبه از سوی گروه‌های سازماندهی شده با کمک مردم باعث شد تا بخش زیادی از این آفت و پوره‌های آن قبل از حمله به زمین‌های کشاورزی نابود شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها