توزیع روزانه ۴ عدد واکسن آنفلوآنزا برای هر داروخانه‌!



نایب رییس انجمن داروسازان ایران درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا در دارخانه ها و نحوه ارائه آن به مردم گفت:با کمبود واکسن آنفلوآنزا در فصل تزریق مواجه هستیم.

     

به گزارش صبح ساحل، علی فاطمی نایب رییس انجمن داروسازان ایران درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها، گفت: در حال حاضر دو شرکت پخش در حال توزیع واکسن آنفلوآنزا هستند که از داروخانه‌ها سفارش می‌گیرند و توزیع واکسن را انجام می‌دهند. واکسنی که در حال حاضر در داروخانه‌ها  توزیع می‌شود، واکسن سه‌ظرفیتی است که قیمت آن قیمت مصوب ۱۵۶ هزار تومانی است که سازمان غذا و دارو مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن سه‌ظرفیتی که ارزان‌تر است و معمولا برای سالمندان استفاده می‌شود، در دسترس است، گفت: با این حال میزان توزیع واکسن در داروخانه‌ها بسیار ناچیز است. به طوری که به داروخانه‌های روزانه ۴ عدد واکسن و به داروخانه‌های شبانه‌روزی ۸ عدد واکسن می‌دهند. در حالی که اگر فقط خود پرسنل داروخانه بخواهند واکسن را تزریق کنند، سفارش اول واکسن همه داروخانه‌ها عملا تمام می‌شود. البته باز هم واکسن‌های بیشتر دارد می‌آید.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: واکسن سه‌ظرفیتیِ توزیع شده ظرف چند روز اخیر در کشور بیشتر برای گروه سنی بالای ۶۵ سال مناسب است و واکسن چهارظرفیتی که کارایی به مراتب بیشتری دارد، هنوز بین داروخانه ها توزیع نشده است. تاکنون هم تمام واکسن‌های توزیع شده، وارداتی بوده است.

 

گفتنی است که شهریورماه سال گذشته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیانی که مدعی ساخت واکسن آنفلوآنزا شده بود، از ورود واکسن آنفلوآنزای ایرانی به بازار بعد از اخذ مجوزها و تاییدیه‌ها خبر داد و گفت شهریورماه سال 99 این واکسن به بازار کشور وارد می‌شود. اسماعیل صابرفر گفته است پس از ۱۰ سال به دانش فنی واکسن آنفلوآنزای ایرانی دست پیدا کرده‌ایم و با وجود اینکه این واکسن هنوز به تولید نرسیده، اما کشورهای هند، پاکستان و امارات‌متحده‌عربی از کشورهای متقاضی این واکسن هستند.

   

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها