دو و میدانی قهرمانی دختران  مدارس کشور

دانش آموزان پایتخت بر سکوی نخست ایستادند



تیم دو ومیدانی دختران تهران در جایگاه نخست مدارس کشور ایستاد.
به گزارش صبح ساحل،  در  پایان مسابقات دو ومیدانی دختران قهرمانی مدارس کشور در بندرعباس، استان تهران مقام نخست تیمی و دونده های استان های خراسان رضوی و البرز در جایگاه دوم و سوم ایستادند.
مهدی فولادی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان در حاشیه آئین اختتامیه مسابقات دو و میدانی قهرمانی دختران مدارس کشور، اظهار داشت: در سی و نهمین دوره مسابقات دو ومیدانی قهرمانی دختران متوسطه دوم مدارس کشور که به یاد شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه و ۱۷۶ شهید دانش آموز هرمزگان برگزار شد، در مجموع ۱۵۶ ورزشکار از ۲۶ استان در ۱۵ ماده با هم به رقابت پرداختند. وی افزود: تیم تهران در مجموع تیمی توانست بر سکوی قهرمانی این مسابقات تکیه بزند و تیم های خراسان رضوی و البرز به ترتیب دوم و سوم شدند. وی بیان داشت: تقریبا تمامی  ورزشکاران نامی و قهرمان کشور و آسیا در این بازی ها که انتخابی تیم ملی نیز است حضور داشتند و این موضوع سطح کیفی مسابقات را بسیار ارتقاء داده بود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: در پرتاب نیزه مانا حسینی از البرز به مدال طلا دست یافت و آیدا بیضرر از ایلام و فاطمه پانیدان از کرمان در جایگاه بعدی قرار گرفتند. مدال طلای ماده Relay سوئیسی به تهران رسید و تیم خراسان رضوی دوم شد و استان البرز سوم شد. فولادی گفت: در ماده دو ۴۰۰ متر، آیناز عالی پور از استان خوزستان توانست بر سکوی اول این ماده بایستد و شیدا رستمی از البرز  دوم و روژینا امانتی از آذربایجان شرقی  در جایگاه سوم قرار گرفت.
وی افزود: مدال طلای دو ماده ۱۰۰ متر با مانع به الناز موسایی از تهران رسید . حنانه عطایی از خراسان رضوی دوم شد و نسیم آراسته از فارس در مکان  سوم ایستاد. در دو  ۱۰۰ متر مدال طلای این ماده به زهرا ساربانی از بوشهر رسید.  یاسمین نعیمی راد از خراسان رضوی دوم  و مبینا خادم از اصفهان  سوم شد. فولادی بیان داشت: در دو ماده ۲۰۰ متر  ملینا اسماعیلی از البرز اول، الینا دهقانی از اصفهان دوم و نرجس عباسی از خراسان جنوبی  سوم شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان هرمزگان بیان داشت: در پرتاب دیسک، دانش آموز یگانه سعادتی از خراسان رضوی توانست بیشترین پرتاب را داشته باشد و اول شد . زهرا اسماعیلی از استان مرکزی دوم و هانیه مومنی از چهار محال و بختیاری  سوم شد.

رئیس مسابقات دو ومیدانی و فوتسال قهرمانی مدارس کشور در بندرعباس گفت: در ماده ۱۵۰۰ متر آتوسا آتش به جان از کرمانشا اول، هانیه جمال آبادی از اصفهان دوم و آیناز نوزاد از آذربایجان غربی به مدال برنز این ماده رسید.  در ماده ۸۰۰د متر  نازنین عبدیان از تهران به مقام نخست رسید. پریسا امینی از خراسان جنوبی در رتبه دوم و مریم بیات از استان همدان  در رتبه سوم ایستاد. فولادی گفت: مقام اول در ماده سه ۳۰۰ متر با مانع را هدی قاسمی از خراسان جنوبی به خود اختصاص داد. پریا پرویز پور از فارس در جایگاه دوم و فیروزه پورحدادی از خوزستان به مقام سوم رسید.
وی تصریح کرد: در پرش طول، ورزشکار خراسان رضوی  یاسمین نعیمی راد به مدال طلا دست یافت.  زهرا ساربانی از بوشهر مدال نقره و پارمیدا فتاحی از تهران به مدال برنز این ماده دست پیدا کردند. در پرش سه گام نرجس عباسی از خراسان جنوبی در جایگاه نخست قرار گرفت. رعنا جوان صالحی از اردبیل  دوم و پریسا نبی زاده  سوم شد. عسل علی قلی از تهران در پرش ارتفاع اول شد . فاطمه سرافراز از یزد و حنانه عطایی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند .
در پرتاب وزنه  الهه علیزاد از ایلام، نسترن شبخیزی از زنجان و ماهان فداکار از اردبیل و بهار واحدی از گلستان به ترتیب مدال طلا، نقره و برنز این ماده را از آن خود کردند. فولادی گفت: در پرش با نیزه نیز یک ورزشکار شرکت کرده بود که نگار سادات طباطبایی از یزد با پرش دو متر ۳۰ سانتی متر  به مقام نخست این ماده دست یافت.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها