در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱؛

۴۵ هزار استاد و ۴۲۲ هزار دانشجو، درخواست همانندجویی داشته‌اند



پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: نزدیک به ۴۵ هزار استاد و ۴۲۲ هزار دانشجوی عضو سامان همانندجو از ۷۲۵ مؤسسه، در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱، ۲۰۱ هزار درخواست همانندجویی داشته‌اند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، براساس تبصره ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» مصوب ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مصوب ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ هیئت وزیران؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی، و فناوری دولتی و غیردولتی؛ باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها، و رساله‌های (پارساهای) خود را ثبت کنند.

این گزارش؛ عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشیِ دولتی و غیردولتی را در پیروی از قانون یاد شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

همانندجویی پارسا، پیشنهاده و مقاله در سامانه «همانندجو» با پشتوانه روزافزونِ تمام‌متن ۶۰۰ هزار عنوان پارسا، ۲۲۰ هزار عنوان پیشنهاده، ۵۲۰ هزار عنوان مقاله، و ۷۵۰ عنوان کتاب و روی هم با بیش از ۱۲۲ میلیون برگ، در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR انجام می‌شود.

سامانه «همانندجو» با کاوش خودکار در این آثار، نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد. در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱، نزدیک به ۴۵ هزار استاد و ۴۲۲ هزار دانشجوی عضو سامانه همانندجو از ۷۲۵ مؤسسه، نزدیک به ۲۰۱ هزار درخواست همانندجویی داشته‌اند. گزیده عملکرد همانندجویی در جدول زیر آمده است.

گزیده عملکرد همانندجویی پایان‌نامه، رساله، پیشنهاده، و مقاله در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱

درخواست ۲۰۱ هزار مورد همانندجویی توسط ۴۵ هزار استاد و ۴۲۲ هزار دانشجو

عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ در همانندجویی پارسا و پیشنهاده، بر پایه وابستگی سازمانی آن‌ها در جدول زیر آمده است.

عملکرد مؤسسه‌ها در همانندجویی پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده بر پایه وابستگی سازمانی آن‌ها در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱

درخواست ۲۰۱ هزار مورد همانندجویی توسط ۴۵ هزار استاد و ۴۲۲ هزار دانشجو

 شمار دانش‌آموختگان براساس آمار آموزش عالی ایران در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ از مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی است.

ریزِ گزارش همانندجویی و ثبت پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، و پیشنهاده‌ها در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ در ۸۹ برگ، در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس همگان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها