کبد و دو کلیه مردجوان ساکن قشم به سه نفر اهدا شد

پیوند مـرگ به زندگی



اعضای بدن مرد جوان  ساکن قشم به 3 بیمار نیازمند اهدا شد . مصیب گندمکار ششده 38 ساله اهل فسا به علت سردرد شدید  به بیمارستان مراجعه و پس چند روز دچار مرگ مغزی شد.کبد وی به زن 46 ساله از رفسنجان، دو کلیه نیز به  دو مرد 57 ساله از شیراز و 37 ساله از میناب پیوند زده شد.
  

پارگی عروق مغز

بعدازظهر سه‌شنبه 25 مهرماه سال جاری، مصیب دچار سردرد شدید و ناگهانی شد که تا حالا به این بیماری مبتلا نشده بود. این جوان فسایی که مدتی در یکی فروشگاه‌های مبل جزیره قشم مشغول به کار بود بلافاصله با شناور به بندرعباس آمد. وی پس از مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان شهید محمدی مورد آزمایش‌ها ،سی‌تی‌اسکن مغز و مشاوره‌های تخصصی قرار گرفت. به گفته رئیس واحد اهدا عضو استان هرمزگان، در سی‌تی‌اسکن انجام‌شده مشخص شد که به دنبال افزایش فشار داخل مغز، وی دچار آنوریسم عروق مغزی و متعاقب آن پارگی عروق و خونریزی مغز شده است. وی تحت درمان قرار گرفت تا آنکه با توجه به وسعت و پیشرفت خونریزی، پزشک معالج  در یکشنبه  ۷ آبان ماه او مورد عمل جراحی قرارداد.
شدت آسیب وارده به سلول‌های مغزی به حدی بود که حتی بعد از عمل هم، حال بیمار بهبود نیافته و بیمار دچار افت سطح هوشیاری شد.پس از 18 روز دست‌وپنجه نرم کردن با مرگ ، علیرغم اقدامات درمانی انجام‌شده ،مرگ مغزی وی در ۱۳ آبان توسط چهار پزشک متخصص جراحی و داخلی مغز و اعصاب، متخصص داخلی و متخصص بیهوشی تائید شد. 
دکتر حسین پور با اشاره به رضایت خانواده گندمکارجهت اهدا اعضاء بدن فرزندشان به بیماران نیازمند عضو پیوندی اظهار داشت:بامداد دوشنبه گذشته طی هماهنگی انجام‌شده با مرکز پیوند جنوب کشور، جراح فلوشیت پیوند از شیراز عازم بندرعباس شده و کبد و دو کلیه این جان‌آفرین عزیز را طی عمل هاروست، برداشته و بعد از هماهنگی انجام‌شده با اداره اورژانس هوایی بندرعباس و لارستان، اعضاء از بندرعباس با بالگرد اورژانس ۱۱۵ به لارستان و ازآنجا نیز با بالگرد به بیمارستان بوعلی شیراز، فرستاده شد. 
 
  

 نجات جان 18 بیمار 

رئیس واحد اهدا عضو استان هرمزگان بابیان اینکه تخصیص عضو پیوندی به افراد لیست انتظار دریافت عضو، با توجه به شرایط متفاوت از قبیل، وخامت حال بیمار، تطابق گروه خونی و سایر فاکتورهای خونی، تطابق اندازه و سایز عضو بین دهنده و گیرنده عضو انجام می‌شود افزود: این ششمین اهدا عضو انجام‌شده در سال جاری ست که با ایثار خانواده این عزیزان، تاکنون جان ۱۸ بیمار که هرروز با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کردند؛ نجات‌یافته است.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها