با حضور وزیر کشور و به همت شرکت نفت ستاره خلیج فارس صورت گرفت؛

آغاز کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل در غرب بندرعباس



کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل  در غرب بندرعباس  با حضور احمد وحیدی وزیر کشور  آغاز شد. در راستای پویش مردمی  کاشت یک میلیارد درخت در کشور؛ طرح اجرای  کاشت ۱۰۰ هکتار  اصله نهال حرا  و ۱۰۰ هکتار  نهال بومی و گرمسیری  در ساحل شهرک صنعتی بندرعباس به همت شرکت نفت ستاره خلیج فارس  آغاز شد.
در این مراسم  وزیر کشور با تاکید بر اینکه سطح  بیابانهای ما  روز به روز در حال گسترش است گفت:  باید جلوی این معضل گرفته شود و  کاشت درختان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وحیدی طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور یکی از عملیات های اجرایی مهم ذکر کرد  که با یاری و همکاری  جوامع محلی و مردم در حال اجراست. وی افزود :چشم انداز کاشت یک میلیارد درخت در کشور چشم‌اندازی واقعی است که برای تحقق آن برنامه ریزی دقیقی شده است . وحیدی این را هم اضافه کرد که  در امتداد  اجرای طرح کشت یک میلیارد درخت در کشور سالیانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشته می شود.وی  با بیان اینکه در گذشته ظرفیتهای تولید نهال در کشور پاسخگوی تولید این حجم از درخت نبود، افزود: در دولت سیزدهم گامهای موثری برای رشد ظرفیتها برداشته شده و خوشبختانه در استان هرمزگان نیز با همت و تدبیر استاندار ظرفیتهایی پای کار آمده است.وزیر کشور   یادآور شد: با کاشت سه اصله نهال در روز درختکاری و تکلیف کاشت سه نهال به ازای هر ایرانی از این طرح حمایت کردند.وحیدی افزود: براساس این طرح ۴ ساله، مقررشده سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال کاشته شود. وی کاشت یک میلیارد درخت را در سراسر ایران سر منشا یک اتحاد و همبستگی بین همه مردم ایران خواند.
  
  

 قرارداد سه ساله

  
علیرضا جعفر پور، مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه تعهد این شرکت امسال کاشت نهال حرا  در ۱۰۰ هکتار از زمین‌های ساحلی شهرستان بندرعباس است افزود: ۱۰۰ هزار نهال دیگر هم در خشکی کاشته می‌شود. وی افزود :با توجه به اینکه درختان حرا علاوه بر منافع مشترکی که با سایر درختان دارند،بستری برای تولید مثل آبزیان نیز هستند و از اهمیت ویژه ای برخوردارند. جعفرپور طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران نیز از رویکردهای مهمی دانست  که به منظور احیای جنگل‌ها، حفاظت از منابع آب و خاک، جذب دی اکسید کربن و گرد و غبار و...دنبال می‌شود.وی با اشاره به سهیم بودن  پالایشگاه ستاره خلیج فارس  در پویش کاشت نهال گفت:  در این رابطه با ۲ شرکت مورد تایید منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص کاشت و نگهداری نهال ها  قراردادی بسته شده است و امیدواریم در ۳ سال آینده شاهد به ثمر رسیدن جنگل حرا   مأمن انواع آبزیان و پرندگان در این ساحل مجاور روستای گچین باشیم .
  

کاشت سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال  

 
مهدی دوستی، استاندار هرمزگان نیز در این مراسم بیان کرد که تعهد استان کاشت سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال است وتاکنون سه میلیون و ۵۰۰ اصله نهال در استان تولید شده است.وی  گفت: تکلیف برنامه های استان تا پایان سال جاری  تحقق پیدا می کند و تا به اینجای کار حدود ۳.۵ میلیون اصله نهال حرا  در استان تولید شده است. به گفته دوستی ،در بخش درختان مربوط به خشکی نیز کشت درختان اکالیپتوس، نخیلات جدید، گونه های بومی کپور و زنجیره کنار در رودان در دستور کار قرار گرفته است که طبق برنامه انجام می‌شود. وی عنوان کرد:  توسعه استان باید متناسب  با توسعه محیط زیست  حرکت کند که  مردم متضرر نشوند ، بر اساس  سیاست دولت مردمی،  توسعه با محوریت مردم جریان دارد.گفتنی است: این طرح در قالب کاشت ۶.۵ میلیون درخت در استان هرمزگان و ذیل طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت که جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌آید.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها